4 שינויים בולטים בפייסבוק מהחודש האחרון

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

פייסבוק הפציצה החודש בגל חידושים ושינויים בממשק המשתמש שלה, מה שמחלק כרגיל את הקהל למתלוננים. אלה שלא מרוצים מהממשק הקיים, אבל מצד שני התרגלו אליו, ולמברכים – שלרוב מבינים כי האבולוציה היא תהליך טבעי גם בעולם הרשת והתוכנה.

הבאנו בפניכם כמה מהשינויים המהותיים ביותר שהיו בחודש האחרון:

מצגת התמונות

ממשק התמונות החדש של פייסבוק מציג יכולת משופרת של הצגת תמונות. גודלן של התמונות עלה ל-px960 (מ-px720 קודם לכן) ואיכות הצגתן עלתה גם כן. בנוסף, לאחר הפנמה של הערות גולשים, שינתה מחדש פייסבוק את מעטפת התצוגה של התמונות, לכזו המאפשרת תנועה חלקה יותר בין תמונה לתמונה והרקע הלבן מאפשר פוקוס גבוה יותר בתמונה מבלי הפרעות מהתוכן שסביבה.

Subscribe

אפשרות ה-Subscribe החדשה של פייסבוק, לא במפתיע, מזכירה את סוג החברות שמאפיין את טוויטר. אמנם רבים מדברים על "העתקה", אבל זהו שינוי מתבקש שהיה צריך להגיע עוד קודם לכן. צורת המחשבה שמאחורי אפשרות העוקב-נעקב מתבססת על ההנחה הפשוטה שזה שאני מעניין אותך – לא אומר שאתה מעניין אותי ולהיפך.

האפשרות החדשה מאפשרת לכם לחשוף את התוכן שלכם לאנשים שהם גם לא חברים, אך עדיין יקבלו התראות כאשר תבצעו פעולות מסויימות, ניתן אף לאפשר להם להגיב על התוכן שאתם מעלים.

זוהי שיטה מעולה שעשויה לפתור את הדילמה שיש להרבה מהדמויות הציבוריות שאין להן אפשרות להוסיף חברים ברשימה למרות הביקוש הגבוה שיש לחשיפה לתוכן שלהן – אך לא רוצות להפוך את הפרופיל לעמוד עסקי.

שדרוג ממשק הרשימות

גם בקרב מכורי הפייסבוק למיניהם (ויש הרבה כאלה…), תמצאו מעטים שמשתמשים בפיצ'ר שנקרא "רשימות". האפשרות לחלק את החברים שלנו לקבוצות על פי קטגוריות אפיון שונות, נמצאת בפייסבוק כבר מימיו הראשונים, אבל בקושי השתמשו בה בעיקר בגלל הממשק הלא ידידותי.

לאחר שגוגל פלוס הציגו את הפיצ'ר מעגלים (Circles), שזכה לביקורות טובות, בפייסבוק לא רצו להישאר מאחור והחודש התבשרנו כי ממשק הרשימות שודרג בצורה משמעותית. כיום ניתן לנהל רשימות לפי:

1. Smart List (רשימות חכמות) – פייסבוק מציעים לנו לשייך חברים על פי קבוצות מובנות: עבודה, לימודים, משפחה ועיר מגורים, כך שאם תרצו למשל לפרסם פוסט על כנס מחזור, ניתן לשייך אליו בצורה נוחה רק כאלה שלמדו אתכם בכיתה

2. חברים קרובים ומכרים – שיוך לרשימות אלה משדרג את איכות ה"ניוז-פיד". לדוגמא: אם הגדרתם מישהו בתור חבר קרוב, תוכלו לראות את כל העדכונים שלו, גם הזניחים ביותר, בתוך ה"ניוז-פיד" שלכם

3. Better Suggestion – פייסבוק גם מעתה תעזור לנו לשייך את החברים שלנו לרשימות על ידי הצעות. זה יקרה ברגע שנצרף אלינו חבר חדש, או שנאשר בקשת חברות. זה יעזור לנו לא לשכוח את האופציה החשובה הזאת.

שדרוג הגדרות שיתוף

לאחר שהגדרנו בצורה חכמה את רשימות החברים שלנו, עכשיו הגיע הזמן לשתף את התוכן שלנו בצורה חכמה עוד יותר. הגדרות של שיתוף תוכן קיימות זמן רב בפייסבוק באזור שאף אחד לא נכנס אליו (כן, בהגדרות פרטיות).

מכיוון שאף אחד לא נכנס לשם, קרה לא פעם שאמא שלכם הייתה חשופה למידע שלא ממש הייתם רוצים שהיא תדע. כיום ניתן להגדיר מי יראה את הפוסט, היישר מתוך תיבת הסטטוס.

שדרוג זה בא בנוסף לאישור תיוג לפני פרסום. אם עד עכשיו היה ניתן לתייג אתכם בכל תמונה (שלעיתים די קרובות הייתה לא ממש מחמיאה) הרי שהיום תיוג התמונה יתבצע רק לאחר אישורכם.

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button