יותר ויותר מותגים מצטרפים לעולם המדיה החברתית, אך העסקים עצמם עדיין מתמודדים עם השאלה החשובה מכל – כיצד למדוד את החזר ההשקעה? לאור העובדה שלעסקים שונים ישנם משתנים שונים למדידת הצלחה במדיה החברתית, אין באמת מתודה אחת מוכחת לבדיקת החזר ההשקעה (ROI).
הסרטון שלפניכם חדש של סוכנות הפרסום MDG Advertising, מציג מבט מעמיק יותר על העניין. לפי MDG:
- 74% ממנהלי השיווק, מאמינים שהמדיה החברתית תספק החזר השקעה משמעותי בשנה הקרובה
- 71% מהחברות מעוניינות להגדיל את הנוכחות שלהן ב- YOUTUBE
- 63% מהם מתייחסים לאזכורים חיוביים של לקוחות, מעריצים ופעילים בעמוד
- 43% מנטרים את החשיפה והצפיות של התכנים בעמוד
- 42% עוקבים אחר הפוסטים ואזכורי המותג שהעלו לקוחות
למרות הנתונים הללו, מודים גם ב-MDG שאין סטנדרט מסויים למדידת ROI. לאור העובדה שמטרות השימוש במדיה החברתית משתנות ממותג למותג ומעסק לעסק, כל אחד מהם יצטרך להחליט בעצמו על הדרך הנכונה לו למדידת התמורה.
אם עוד לא מצאתם את הדרך הנכונה לכם, מציעים החבר'ה ב-MDG, ארבעה פקטורים חשובים שיש לקחת בחשבון במדידה:
- ההשפעה הכלכלית המיידית של השיווק במדיה החברתית
- ההשפעה על דימוי המותג בעיני הקהל
- המוכנות לעמידה בניהול משברים והגנה על המוניטין של המותג
- התרחבות הנכסים הדיגיטליים של המותג
אז לפי מה אתם מודדים את ההצלחה שלכם במדיה החברתית?