לפעמים נראה שישנם שלושה צמתים מרכזיים ברשת: גוגל, פייסבוק ויוטיוב.
תסכימו איתנו שכנראה לא נראה בעתיד הקרוב את גוגל+ מתאחדת עם פייסבוק, אבל גוגל+ אכן מתחברת עם יוטיוב, כך שזה אפילו פשוט יותר לשתף סרטונים של חתולים חמודים או של ילדים שורפים לאבאמא את הבית.
כפתור היוטיוב החדש, ממוקם בפינה הימנית העליונה, ליד תמונות הפרופיל של המעגלים שלנו. לחצו עליו ויפתח לכם תפריט השואל אתכם מה תרצו לנגן? הקלידו את ביטוי החיפוש ורשימת תוצאות החיפוש יופיעו לפניכם.
אין כאן חידוש מרעיש מדי מבחינה טכנולוגית, אך זו אכן הוכחה לכך שגוגל מבינה שככל שפייסבוק צמצמה את מרחב הגלישה שלנו, כך גם ענקית החיפוש צריכה להתחיל לרכז את כליה יחדיו בצורה ידידותית למשתמש ולגרום לו לבלות כמה שיותר זמן באותו המקום – אצלה.
אגב, טעות גדולה לדעתי היא שהרשימה נפתחת בחלונית נפרדת ולא כווידג'ט קבוע שניתן לצמצם הצידה. מי כמו גוגל, האמא של כרום, אמורה להבין שאנשים לא רוצים חלונות חדשים אלא מקסימום – לשונית.
גוגל+ צריכה הרבה יותר מכפתור
אני לא יודע אם זה מה שיציל את גוגל+ מלהפוך להיות רשת רפאים של מאמצים ראשונים שמתעקשים להשאר שם כי זה "לא פייסבוק", אבל בהחלט מדובר בצעד קדימה.
השלב הבא מבחינתי צריך להיות יישום מוחלט של כל כלי גוגל בתור מערכת הפעלה אחת מרוכזת ששער היציאה שלה לרשת הוא הגוגל+. רוב הסיכויים שלשם תיקח גוגל את מערכת ההפעלה המתקרבת שלה ורוב הסיכויים שגם שם – זה יהיה כמעט.