Search
Close this search box.

לאן נעלם הקליק? מחקר גילה: רוב הגולשים לא לוחצים לאחר חיפוש ב-Google

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
מחקר גילה: רוב הגולשים לא לוחצים לאחר חיפוש ב-Google

מחקר חדש שפורסם על ידי רנד פישקין, מנכ"ל ומייסד-שותף של SparkToro, מצביע על מגמה מעניינת: כמעט 60% מהחיפושים ב-Google מסתיימים ללא הקלקות על תוצאות החיפוש. בארצות הברית מדובר בכ-58.5% מהחיפושים ובאירופה בכ-59.7%. כלומר: רוב הגולשים לא לוחצים על אף תוצאה שמופיעה בחיפוש שלהם ומסתפקים במידע שמוצג להם בעמוד החיפוש בלבד.

המחקר מצביע גם על כך שכמעט 30% מההקלקות בארצות הברית מתבצעות על נכסים בבעלות Google, כגון יוטיוב, גוגל מפות וגוגל תמונות. נתון זה מראה את ההשפעה העצומה של Google על חוויית המשתמש ועל האופן שבו אנשים מקבלים מידע מקוון.

קשה למדוד כמה חיפושים מתבצעים ב-Google מדי יום. ההערכה מדברת על כ-8.5 מיליארד. המשמעות, בהנחה שהמחקר תקף גם למספרים גדולים, שכ-5 מיליארד (!) חיפושים מסתיימים ללא קליק אפילו על תוצאה אחת.

למה זה קורה?

ישנן מספר סיבות אפשריות לתופעה זו:

  1. אלמנטים הקשורים לגוגל – גוגל מציגה בעמודי החיפוש שלה הרבה יותר אלמנטים שקשורים ישירות אליה, כמו מידע מאתרי ויקיפדיה, כרטיסי מידע אישיים ומידע נלווה שמופיע ישירות בעמוד החיפוש.
  2. מידע בתוצאה 0 – בשנים האחרונות גוגל מציגה "תוצאה 0" שמספקת תשובה ישירה לשאלות הנפוצות של הגולשים. למשל, אם מישהו שואל את גוגל "מה הכתובת של משרד הפנים בחדרה?", התשובה מופיעה בראש העמוד מבלי שהגולש יצטרך ללחוץ על תוצאה כלשהי.
תוצאה 0

3. דגש על תמונות וסרטונים – גוגל מציגה הרבה יותר תוצאות בתמונות ובווידאו, אשר מספקות מידע עשיר ומגוון יותר לעומת 10 התוצאות הטקסטואליות שהיו נפוצות בעבר.
4. 
מידע על אנשים מפורסמים – המידע על אנשים מפורסמים מוצג בצורה מפורטת ובולטת יותר, ובמקרים רבים נותן מענה לגולשים, ללא צורך להיכנס לתוצאה כלשהי. למשל, בחיפוש של הזמרת אנה זק הגולש מקבל תצוגה הכוללת תמונות, חדשות, סרטונים ומידע כמו תאריך לידה ואפילו בן זוג. סביר להניח שאם הגולש ירצה להאזין לשירים של אנה זק, הוא יפתח ישירות את השירות בו הוא צורך מוזיקה (כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק או אפליקציית יוטיוב) ויחפש שם במקום להגיע לשיר או לפלייליסט דרך גוגל.

תוצאות החיפוש של אנה זק

5. בינה מלאכותית – השילוב של בינה מלאכותית בתוצאות החיפוש מתחיל לתת את אותותיו ככל הנראה ומשפר את יכולתה של גוגל לספק תשובות מדויקות וישירות לשאלות הגולשים. בנוסף, גולשים משתמשים בצ'אטבוטים כמו ChatGPT ומתחריו (Gemini של גוגל לדוגמה) כדי לקבל מידע ותשובות, מה שלא מתבטא ישירות בשאילתות של תוצאות החיפוש.

השפעות על ניהול מוניטין באינטרנט

  1. פחות חשיפה לתוכן שלילי – במקרים רבים, כאשר יש מידע שלילי שמופיע באמצע או בתחתית עמוד החיפוש, הסיכוי שמישהו ילחץ עליו נמוך יותר. כך, גם אם יש אזכורים שליליים על שמו של אדם או עסק, יש סיכוי נמוך יותר שהם ייחשפו למידע הזה.
  2. נוכחות מוגברת של נכסים בבעלות גוגל – מאחר שגולשים רבים לוחצים על תוצאות שנמצאות בבעלות גוגל, כמו יוטיוב או גוגל מפות, ניתן להשתמש בפלטפורמות אלו כדי לשלוט ולהשפיע על ניהול המוניטין. יצירת תכנים חיוביים ומידע מועיל בפלטפורמות אלו עשויה לסייע בשיפור התדמית.
  3. חשיבות של תוצאות מיידיות – ישנה חשיבות רבה לכך שהמידע המוצג בתוצאות המיידיות של גוגל יהיה מדויק, חיובי ומועיל. כך ניתן להבטיח שהגולשים יקבלו רושם טוב כבר בתוצאות הראשונות של החיפוש.
  4. שיפור בניהול התוכן – עסקים, אך גם אנשים פרטיים, צריכים להשקיע יותר בניהול התוכן שלהם באינטרנט, כדי לוודא שהמידע המוצג בגוגל הוא מדויק וחיובי. מניסיוננו, השקעה בתוכן איכותי וביצירת פרופילים מתוחזקים ברשתות החברתיות מסייעות רבות בניהול המוניטין.
  5. מעקב מתמיד אחר אזכורים – חשוב לעקוב באופן שוטף אחר אזכורים (שליליים, אך גם חיוביים) ולנקוט בפעולות כדי לשפר את הנראות הדיגיטלית. כלים למעקב אחר מוניטין יכולים לסייע בזיהוי בעיות פוטנציאליות ולטפל בהן בזמן אמת.

מה צפוי לקרות בעתיד?

קשה להתנבא כמובן, אולם המחקר מציג תופעה מעניינת ומאתגרת כאחד. העובדה שכמעט 60% מהחיפושים בגוגל מסתיימים ללא הקלקה על תוצאות החיפוש מצביעה על שינוי משמעותי בהרגלי החיפוש של הגולשים. מדובר במגמה שמצריכה התאמה אסטרטגית בניהול מוניטין באינטרנט, במיוחד כאשר מדובר במידע שלילי.

שינוי זה מחייב להתמקד ביתר שאת בתכנים ובפלטפורמות שבבעלות גוגל, כמו יוטיוב וכרטיס העסק (Google Business Profile). יצירת תוכן איכותי ומועיל באותן פלטפורמות יכולה לסייע בשיפור המוניטין וביצירת נוכחות בדיגיטל. בנוסף, חשוב לשים דגש על ניהול התוכן ברשת ולוודא שהמידע המוצג בתוצאות המיידיות של גוגל יהיה חיובי ומדויק.

בעתיד, השילוב המעמיק של בינה מלאכותית בתוצאות החיפוש צפוי לשפר עוד יותר את יכולתה של גוגל לספק תשובות ישירות ומדויקות לשאלות הגולשים. שינויים אלו ידרשו לנקוט בגישה אקטיביות יותר בניהול המוניטין ולהיות תמיד עם האצבע על הדופק בכל הנוגע לשינויים באלגוריתם ובטכנולוגיות של מנועי החיפוש. באמצעות השקעה בתוכן איכותי, מעקב אחר אזכורים שליליים וחיוביים ושימוש נכון בכלים ובפלטפורמות שבבעלות Google, ניתן לוודא שהמידע שמוצג לגולשים יהיה חיובי ומועיל.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button