השבוע נתקלנו בטור של העיתונאית טלי חרותי-סובר באתר 'הארץ' שנוגע ישירות לתחום העיסוק שלנו, ניהול מוניטין באינטרנט. בטור סיפרה חרותי-סובר כי היא קיבלה קישור לאתר של חברה הנקראת 'אינפורמטיקס' שאחד משירותיה הדיגיטליים הוא ניהול מוניטין ברשת. הקישור הוביל אל עמוד ייעודי באתר החברה שכותרתו היא "דחיקת כתבה של העיתונאית טלי חרותי-סובר".
בטור היא גם פירטה מקרה של איש אקדמיה עליו כתבה בעבר בטור שלה, שכנראה סבל מתוצאות שליליות בחיפוש Google. כיום, התוצאות המובילות את החיפוש תחת שמו, מספרת חרותי-סובר, הן חיוביות וממותגות, ואילו התוצאות השליליות על אודותיו נדחקו לעמודים נמוכים יותר. אותו אדם, לפי הטור של חרותי-סובר, ריצה מאסר בשנות ה-90 בשל עבירות מרמה ובהמשך נעצר בחשד להיותו חלק מרשת להענקת תארים פיקטיביים, אך התיק נגדו נסגר.
בטור, הביעה העיתונאית פליאה מהעובדה שניתן "להעלים מעללים שנחשפו ברבים", ומכנה את מושאי הסיקור שלה "מתחזים ושרלטנים… שחלק מהם נמצא על הקו הדק שבין חוקי לפלילי". בהמשך, היא הסבירה כי 'השיטה' לניהול מוניטין כוללת "ביצוע מניפולציות על האלגוריתם של גוגל". את בעלי החברה, אלעד כהן, כינתה כמי שעוסק "במניפולציות ועיוותים".
גילוי נאות: גם אנחנו מעניקים שירות לנפגעי בלוג טלי חרותי סובר
זה הזמן לגלות לכם סוד. גם אנחנו כאן ב-eBrand ניהול מוניטין באינטרנט מטפלים במקרים של אנשים שסובלים ממידע שלילי שפורסם בטור 'אישה עובדת' של העיתונאית טלי חרותי-סובר. מדובר בחלק מהמקרים באנשים שהופיעו בטור שלה באתר הארץ לפני שנים לא מעטות, באנשים שטוענים שהכתוב באתר הארץ בהקשר שלהם אינו נכון או מדויק ובאנשים שבסך הכל בשל עניינים בירוקרטיים כאלו ואחרים, מוכתמים בכתם גדול המעיב על חייהם המקצועיים והאישיים.
במבחן המעשה, הבלוג של טלי חרותי-סובר והטורים הרבים שהצטברו בו במהלך השנים, הוא אכן מקור למקרים רבים של גברים ונשים שפונים אלינו בחוסר אונים כדי שנסייע להם לצמצם למינימום את החשיפה למידע השלילי על אודותיהם. בתור סוכנות האינטרנט הוותיקה ביותר בתחום המוניטין באינטרנט הפעילה כבר מעל 15 שנה, אנו יכולים להעיד כי אותם גברים ונשים מגיעים אלינו, לעתים עם דמעות בעיניים, ומעוניינים לתקן את חוסר הצדק ומשפט השדה, לדבריהם, שנעשה בעניינם.
לאורך השנים, הגיעו אלינו (מבלי להגזים) עשרות נפגעים מהטור של טלי חרותי-סובר. לחלקם לא יכולנו לתת פתרון, שכן נדרשה עבודה רבה ותקציב גבוה מדי כדי ליישם אותה, כזה הנמצא מעבר ליכולותיהם הכלכליות. רק כדי לשים את הדברים בפרופורציה: פרויקט ניהול מוניטין באינטרנט דורש לא מעט כסף, אבל גם זמן. כאשר מגיעים אלינו אנשים שנפגעים מטור מסוים בבלוג, חשוב לנו ב-eBrand קודם כל לשמוע את סיפורם. אנו מבינים שמדובר בסך הכל בבני אדם, שמצויים במשבר שפגע וממשיך לפגוע בהם בכל יום.
לאנשים הנפגעים ממידע שלילי ברשת, כמו למשל מתוכן עיתונאי בעייתי, מדובר לעתים בכתם עצום המלווה אותם, מבלי יכולת לתקנו בשל היותם דלים במשאבים. גם אם המידע הכתוב אכן נכון, והאדם שילם את חובו לחברה או שינה את דרכיו, האם הוגן שימשיך להתהלך עם העננה הכבדה הזו מעל ראשו, ועוד בחלון הראווה הגדול ביותר במציאות של ימינו, תוצאות החיפוש של Google? ומה עם אנשים שרק מאוזכרים בכתבות הללו של העיתונאית טלי חרותי-סובר, ששמם שורבב לכתבה והכתים גם אותם?
גאים לסייע לאנשים לשקם את תדמיתם באמצעים חוקיים בלבד
בדיעבד, אולי מדובר במהלך שהוא בבחינת 'אצבע בעין', ובשל כך הוביל לתגובת הנגד החריפה של העיתונאית. כעת, באינפורמטיקס צריכים לבצע חושבים: האם הכתבה שלה חיובית לנו או שלילית? אם היא שלילית, הרי שצפויה לאנשיה עבודת מוניטין רבה, והפעם, עבור החברה שלהם עצמם.