אם אתם מעוניינים להסיר מתוצאות החיפוש ב-Google עמוד שביטוי החיפוש כבר לא נמצא בו, כדאי שתכירו את הכלי Google Removal Tool. מדובר בכל שמאפשר לכם "לעזור" ל-Google להסיר עמוד ספציפי תחת ביטוי חיפוש שכבר לא רלוונטי – וכך לדאוג שהתוצאה לא תופיע יותר תחתיו.
צפו בסרטון הדרכה בנושא:
Google Removal Tool הוא אחד הכלים שמסייע בניהול מוניטין, עבור גופים, בעלי מקצוע ואנשים פרטיים ששמם הוסר מאתר כלשהו, אך התוצאות ב-Google עדיין מקשרות אותם לכתובת בעייתית ברשת.
ניתן לקחת דוגמא קלאסית שבה שמו של אדם מסוים מופיע באתרים משפטיים רבים וכתוצאה מכך תוצאות החיפוש של שמו מובילות לאותם אתרים. הבעיה נוצרת במקרה שבו שמו הוסר ולא קיים עוד בפועל, בזמן שהתוצאות ה"בעייתיות" עדיין מוצגות במנועי החיפוש. הדבר עלול לפגוע במוניטין של אותו אדם, וכל זאת כש-Google כלל לא יודע שמדובר בבעיה.
איך עובד Google Removal Tool?
ראשית, כדי להשתמש בכלי, ששודרג לאחרונה, אתם חייבים חשבון Google. כל שיש לעשות הוא לחפש "Google Removal Tool" ולהיכנס לקישור הרלוונטי. כדי לדעת מהי הכתובת הבעייתית, יש לרשום את ביטוי החיפוש ואז להיכנס אל העותק השמור שלה – הגרסה האחרונה של הדף ש-Google סרק בפעם האחרונה. בחלק העליון נראה הקישור שאנו מעוניינים להסיר מתוצאות החיפוש.
בחזרה לכלי מחיקת התוכן הישן – יש להעתיק לתוך השורה את הכתובת (ה-URL) הבעייתית, ולבקש הסרה. Google יבצע ניתוח של כתובת האתר ואז ישאל אם בעלי האתר עדכן או הסיר את התוכן. כשנשיב בחיוב, נצטרך להזין את ביטוי החיפוש שלנו (שם של חברה, אדם ועוד) – בשלב זה נחזור למסך הראשי, ונראה שהבקשה הועברה הלאה. בתוך כמה ימים בדרך כלל מוסרת התוצאה, אם אכן הבקשה שתגישו מוצדקת. ישנם מקרים שבהם הבקשה נדחית, מסיבות שונות. בכל מקרה, כשהתוצאה מוסרת, ניתן לראות זאת מיידית בתוצאות החיפוש.