בין אם נרצה בכך ובין אם לא, אנו חיים היום בעידן של מנועי חיפוש, עידן שבו סיכויי הקבלה לעבודה, למוסד לימודים זה או אחר או אפילו הצלחה של דייט תלויים במידה רבה בתוצאות החיפוש הנוגעים במישרין לשמנו בגוגל או ברשתות החברתיות השונות.
ואף על פי כן, לא פחות מ-56% (!) מהמשיבים הבוגרים לסקר שערכה חברת MICROSOFT בהקשר הזה, ענו כי הם לא חושבים על ההשלכות שיש לפעילותם בזירה המקוונת. מנגד, 14% מכלל המשיבים טענו כי לפרסומים מקוונים של אנשים אחרים היו השלכות שליליות על חייהם שלהם במכלול רחב של נסיבות:
• 21% מהמשיבים אמרו כי הם פוטרו מעבודתם
• 16% מהמשיבים אמרו כי הם כלל לא התקבלו לעבודה בגלל שהמוניטין שלהם נפגע
• 16% נוספים אמרו כי ביטוח הבריאות שלהם נשלל מהם
• 14% מהמשיבים טענו כי הם לא התקבלו למוסד האקדמי בו הם חפצו
• 15% מהמשיבים אמרו כי הם סורבו עת באו לבנק וביקשו לקבל משכנתא
המסקנה העיקרית העולה מהסקר היא שבכל הנוגע למוניטין שלכם ברשת האינטרנט – האדישות היא האויב. לא רק שעליכם להיות מודעים לתוכן שאתם מעלים בעצמכם ועל עצמכם לרשת, אך מעבר לכך, עליכם לנטר באופן עקבי את האזכורים הקשורים לשמכם ולנסות למזער את הנזקים שעלולים להיגרם לכך כתוצאה מהם.
לשם המחשה, אם יצאתם למסיבה ונתפסתם בכמה תמונות מביכות שרצוי היה שאף אחד לא יראה, עמדו על כך שהתמונות לא יועלו לרשתות החברתיות ובמידת הצורך צרו לשם כך קשר ישיר עם מי שמחזיק בהן. יתרה מכך, לפני מספר ימים השיקו בפייסבוק פיצ'ר ייחודי שיאפשר לכם לשלוט בקלות רבה יותר על הגדרות הפרטיות שלכם – ובמיוחד על התמונות שבהן תויגתם – כך שאנשים שלא רציתם שייראו אותם פשוט לא יוכלו לעשות כן.
מעבר לכך, ברור ונהיר הוא שאם קיים ברשת האינטרנט אזכור שלילי כלשהו הנוגע לפעילותכם המקצועית, הרי שאתם חייבים לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותכם על מנת להעלימו כלל או לחלופין לדחוק אותו בהקדם האפשרי מהתוצאות המובילות במנועי החיפוש.