במשך זמן רב, הסתכלו אנשי רשת על תחומי קידום האתרים וניהול המוניטין, כעל שני עולמות נפרדים מבחינת הגישה אליהם.
בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה זו, לאחר עדכוני ה"פנדה" וה"פינגווין" של גוגל, התקרבו שיטות העבודה בשני תחומים אלו יותר ויותר.
ההשפעה על תחום קידום האתרים
כניסתם של מנועי החיפוש המתקדמים אל חיינו, הולידה את תעשיית קידום האתרים, שהסתמכה לאורך השנים על הפצת קישורים, פיזור מילות חיפוש בטקסט ותגיות מטא. הדבר גרם לעלייתן של חוות תוכן וקישורים מלאות בספאם הכתוב ברמה נמוכה מאוד, שלעתים לא היה קשר בינו לבין הביטויים המקושרים ממנו.
בפברואר 2011, החלה גוגל לשחרר סדרת עדכונים בשם "פנדה", שהעלו את חשיבות רלוונטיות התוכן ותדירות העדכונים של הפלטפורמות המקודמות. בתוך כך, התגלגל לו לאחרונה גם עדכון "פינגווין", שנועד להעדיף אתרים בעלי מבנה קישורים עשיר, אתרי בלוגים ותוכן איכותי, בעוד תוכן משוכפל – יספוג ענישה כבדה יותר ממה שהיה עד כה.
ההשפעות על ניהול המוניטין
תחום ניהול המוניטין ברשת, שגם כך נחשב לתחום מורכב, ספג אף הוא שינויים לאור העדכונים שהוציאה גוגל, כאשר החלק החשוב ביותר במהלך הוא הפיכת התוכן לבעל החשיבות העליונה. יצירת התוכן, דרכי הפצתו והרלוונטיות שלו ללקוח – הפכו לחשובים ומורכבים יותר, כאשר ניתן להשתמש בשיטות רבות כגון:
• בלוגים
• מסמכים משותפים
• ספרים אלקטרוניים
• תמונות
הבעיה הגדולה היא, שבעולם ניהול המוניטין, שינויים עשויים לקרות בין לילה. ביקורת שלילית, דיון חברתי שמתגלגל לכיוון לא רצוי, או כתבה פוגענית, עשויים להתפרסם ומיד לקפוץ אל ראש תוצאות החיפוש תחת שם המותג או הבן אדם.
על כן, חשוב להקפיד על תחזוקה תוכנית עקבית של לפחות שלושת עמודי התוצאות הראשונים. תחזוקה זו יש לבצע בעזרת תכנים חיוביים, תכנים ניטרליים ויצירת דיונים חיוביים בפורומים ובמדיה החברתית. ותאמינו לנו, לא שזה קל לבצע כמו שקל להגיד…
האינפוגרפיקה שלפניכם תוכל אולי לתת לכם מושג טוב יותר על ההבדלים בין הפאנדה לפינגווין והשפעתם על תחום קידום האתרים וניהול המוניטין.