לאחרונה, כחלק מהמאמצים שלה להתניע את הרשת החברתית המקרטעת + Google, החליטה גוגל לסנכרן בצורה די אגרסיבית בין חשבונות המשתמשים החדשים לשירותים האינטרנטיים המסופקים על ידה, לרבות GMAIL ו- YOUTUBE.
צעד זה נועד בראש ובראשונה לחזק את +Google בתחרות שלה מול פייסבוק, מתוך ההנחה שגולשי האינטרנט, שמחוברים בוריד לשירותים של גוגל, לא יוכלו שלא להשתתף ברשת החברתית החדשה.
סביר להניח שבגוגל משערים כי התממשקות זו תסייע להכניס חיים במדבר החברתי השומם שלהם, אשר איננו מצליח למשוך את הגולשים כפי שציפו, בזמן שדווקא סרטוני ה- YOUTUBE הם בין הגורמים המשמעותיים לתנועה בפייסבוק – המתחרה.
Google+ שואב אליו משתמשי Youtube
מה שמעניין לגבי Youtube, זה שמעתה, שם הערוץ ושם המשתמש "נשאב" בצורה אוטומטית משם הפרופיל שהגדיר המשתמש החדש ב- + Google. את שם הערוץ והמשתמש ניתן לערוך גם אחרי שהוגדר הפרופיל, אבל העריכה מתבצעת אך ורק מתוך הממשק של +Google (ראו תמונה).
יש לציין כי במידה וכבר יש לכם חשבון Youtube פעיל, שם הערוץ והמשתמש לא יוכל להשתנות, גם אם תעשו שינוי שתעשו ב- +Google. כלומר, האופציה הזאת קיימת רק לחשבונות חדשים בלבד.
לשינוי זה יש השלכות די משמעותיות בתחום ניהול המוניטין באינטרנט. ראשית, זה אומר שיש קירבה הרבה יותר ממשית בין הזהות שלנו ברשת החברתית לבין הזהות שלנו ב- Youtube.
מהיום: שם ערוץ YOUTUBE בעברית גם ב- TITLE
מעבר לזה, מבחינת SEO (אופטימיזציה למנועי החיפוש), סביר להניח שיהיה קל יותר לקדם בגוגל ערוצים וסרטונים תחת שמות אנשים ומותגים. שימו לב שבעקבות השינוי, ניתן להציג את שם המשתמש באותיות עבריות ובעקבות כך גם הכותרת ב- META TITLE היא באותיות עבריות וכך גם הקישורים הפנימיים בהם מופיע שם המשתמש (ראו תמונה) – וזה מאוד משמעותי בתוצאות החיפוש.
המסקנה היא שמיתוג הערוץ בשם עברי, יסייע למציאת הערוץ תוך חיפוש שמו של אדם/מותג ובכך יעזור רבות לאיכות עבודת ניהול המוניטין ברשת. אם עד היום בעלי ערוצים היו צריכים למצוא דרכים שונות לגרום לערוץ להופיע תחת שמם, היום הוא פשוט יקרא כך.