Google My Business (גוגל מיי ביזנס) הוא כלי פשוט, יעיל ושימושי, שעוזר להבליט עסקים בתוצאות החיפוש. הקלידו ב-Google שם של עסק (עדיף קטן יחסית) שאתם מכירים או את העסק שלכם וראו אם בצד שמאל של המסך נפתח כרטיס Google My Business שלו. אם יש לכם עסק ואין לכם Google My Business חשוב שתדאגו להקמה שלו.
הכרטיס מכיל את המידע החיוני על העסק: שם, תיאור, כתובת, שעות פתיחה, דרכי יצירת קשר, שאלות ותשובות, תמונות ועוד. קיימת אפשרות לתת ציון (מכוכב אחד עד חמישה כוכבים) לעסק ולכתוב ביקורת.
לעיתים, בעלי עסקים שיש להם Google My Business מקבלים הודעה על השעיית החשבון ללא סיבה או נימוק מצד Google. השעיה או חסימה שכזו עלולה לפגוע בפעילות השוטפת של תחזוקת הכרטיס והחשיפה שלו ללקוחות פוטנציאליים. מה הסיבות לכך ומה צריך לעשות כדי לבטל את ההשעיה? עושים לכם סדר.
1. בדיקת הנחיות לייצוג העסק ב-Google
מכיוון שלא תקבלו הסבר על הסיבה בגינו הפרופיל הושעה, יש לבדוק היטב את ההנחיות של Google לייצוג העסק. עברו סעיף-סעיף ובדקו אם העליתם לכרטיס העסק תוכן אסור מבחינתם או שלא עומד בהנחיות שהוצבו. לאחר מכן יש לשלוח בקשה להשיב את הפרופיל.
2. בעלי מקצוע "חשודים"
יש תחומי עיסוק ש-Google מסמן אותם מראש כ"חשודים". אם אתם עוסקים באחד מהתחומים הבאים, דעו שיש למלא את הפרטים בדיוק רב ולהיצמד עוד יותר להנחיות. המקצועות הם: עורכי דין, סוכני ביטוח, בעלי מוסכים, שרברבים, מנעולנים, סוכני נדל"ן, מדבירים ועוד.
3. העמסת מילות מפתח
יש בעלי עסקים שמנסים את מזלם, ומלבד שם העסק, כותבים בתיאור מילות מפתח רבות למטרות SEO וקידום העסק שלהם בתוצאות החיפוש. Google למד עם השנים לאתר העמסה מיותרת של מילות מפתח על הפרופיל ועשוי לגרום לחסימתו בעקבות כך. השתדלו לספק תיאור אמיתי וממצה ולא מלא במילות מפתח לא נחוצות.
4. שימוש בכתובת לא נכונה
Google מקפיד שבעל העסק, שיש לו מקום פיזי, ממלא את כתובת העסק האמיתית והנכונה. אין אפשרות למלא כתובת של תא דואר. אם אין לכם עסק פיזי, אל תמלאו כתובת פיקטיבית או של תא דואר. זה מתכון לצרות. בעיקרון Google My business מיועד לעסקים פיזיים ולא לעסקים וירטואליים.