פעם היו שלוש צלעות עיקריות לפרמטרים שייקבעו לבסוף את קבלתנו לעבודה (אם לא מתייחסים לפרוטקציה כאחד מהפרמטרים…): קורות החיים, ראיון העבודה והמלצות.
היום ישנה צלע רביעית לא פחות חשובה – ואולי אף חשובה משלושת האחרות: המוניטין האינטרנטי שלנו. בעידן בו כל אחד מקיים ישות אינטרנטית, גם אם זה רק לצרכים חברתיים, צריך לזכור כי המידע עליה חשופה ונגישה – לטוב ולרע.
מה שגוגל פולט תחת השם שלכם, או הסטטוסים שרצים לכם על ה WALL בפייסבוק, יכולים לקבוע אם תתקבלו לעבודה ויכולים לגרום לפיטוריכם במידה ואתם כבר מועסקים. לכן, ניהול מוניטין באינטרנט חשוב לא רק לאנשי עסקים, פוליטיקאים ובעלי מקצועות חופשיים, אלא גם (ואולי בעיקר) לשכירים ולמחפשי עבודה.
לפניכם אינפוגרפיקה שממחישה בעזרת נתונים מספריים, עד כמה כדאי למחפש העבודה ולשכיר לדאוג למוניטין האינטרנטי שלו.