לצורה ולהיקף בה מופיע שם המותג שלכם ברשת יש השלכות מרחיקות לכת. כיום האינטרנט מציע מגוון רחב של פלטפורמות בעזרתן נוכל להפיץ את המותג שלכם ברשת.
קמפיין מיתוג עסקי ברשתות החברתיות לא רק ינקה וישפר את תדמיתו של המותג ברשת, אלא גם ימנף אותו עסקית ויניב לו רווחים. אנו נפיץ את שם המותג שלכם ברחבי האינטרנט והדבר יבוא לביטוי במנועי החיפוש וגוגל בראשם.
- רשתות חברתיות (קפה דה מרקר, תפוז, HOOK ועוד)
- אתרי שיתוף וידאו ותמונות (YOUTUBE, FLICKR ועוד)
- בלוגים ממותגים (WORDPRESS, BLOGGER ועוד)
- אתרי שיתוף קישורים (DIGG, שווה קריאה ועוד)
- …ועוד
הרעיון שעומד מאחורי ה- SMO (שיווק ברשתות החברתיות)
אם שאלתם את עצמכם לאיזו הגדרה שיווקית נכנסים המונחים של Personal Branding (מיתוג אישי) ו- Online Reputation Management (ניהול תדמית/מוניטין ברשת), אזי מדובר ב- SMO שהם ראשי התיבות של Social Media Optimization/Marketing. בתרגום עקיף – שיווק דרך רשתות חברתיות.
תחום ה- SMO, הוא ה"אח הטוב" של תחומי השיווק האינטרנטיים האחרים כמו SEO (קידום אתרים), PPC (פרסום מודעות טקסט פר הקלקה) או ה- AFFILIATES (תוכניות שותפים).
בניגוד לאחרים, ה- SMO לא מנסה אינו מכוון באופן ישיר לעשיית כסף, אלא ליצירת חברים. כמובן שהמטרה הסופית היא שאותם חברים (או החברים שלהם) יהפכו ללקוחות/קונים, אך עושים זאת בדרך עקיפה. תחום זה דורש כמובן הרבה יותר יצירתיות, מאשר לפזר לינקים ולזבל את האינטרנט עם סתם ספאם.
תבינו את העיקרון הרבה אם תצפו בקטע הוידאו הנפלא של המומחה האמריקאי לתחום Perry Belcher שמסביר עם הרבה חן כי הפלטפורמות של הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף הם ה"מסיבות" והבלוג הוא ה"בית שלך".