האינטרנט לא שוכח, ולפעמים גם לא סולח, בעיקר כשמדובר על כתבות שליליות או בעייתיות שמופיעות באתרי חדשות גדולים וקטנים, כמו YNET, גלובס, דהמרקר, כלכליסט, הארץ ועוד רבים. מה שבעבר היה נחשב לבלתי אפשרי – למחוק כתבה מאתר חדשות, ועוד כתבה שהנושא שלה הוא אדם או מותג, ולא משהו חדשותי רגיל, הפך בשנים האחרונות לאפשרי, בעיקר בעקבות בקשות מפורטות, ידע וניסיון מקצועי שמאפשר לנו להתמודד מול עורכי מערכות החדשות השונות.
לכל אתר קריטריונים משלו, ולכן הסרת כתבה מדה-מרקר יכולה להיות שונה ממחיקת כתבה בגלובס למשל. כך גם פעולת מחיקת הכתבות באנגלית – לכל אתר מדיניות וחוקים משלו, ועדיין אנחנו שואפים להגיע למיצוי הליכים ומחיקת הפרסומים הפוגעניים.
עם זאת, הנוהל דיי מוכר וידוע, וכדי שאתר החדשות יסיר או ימחק את הכתבה, יש לפנות עם בקשה מקצועית, מנומקת ומפורטת, כדי למקסם את הסיכויים להסרת הכתבה. לנו באיברנד, ניסיון של שנים במחיקת כתבות מאתרי חדשות שונים ואף ממקומונים, בלוגים, אתרי תמונות וסרטונים – בארץ וגם בעולם. חשוב לציין שלא בכל הפעמים עורכי האתר מסכימים למחוק את האזכור השלילי או לבצע את הסרת הכתבה מהאתר, ולצורך כך יש לבחון פעילות לניהול מוניטין ברשת.
איציק זיאת, סמנכ"ל eBrand, מסביר בצורה מעניינת על הליך מחיקת כתבה מאתר חדשות: