לא רק חברות שואפות לשנות את התוצאות של מנוע החיפוש כדי שאינפורמציה שלילית תידחק אל העמודים האחוריים. גם אנשים פרטיים כבר מבינים שלמוניטין שלהם נשקפת סכנה, כשכולם מחפשים את כולם ברשת.
למרות עשרות השירותים שפיתחה ורכשה, גוגל עדיין מזוהה בעיקר עם אותו דף לבן שמעוטר רק בכמה אותיות צבעוניות וחלונית אחת צרה, שמאחוריה מסתתר כל האינטרנט. המרכזיות של גוגל הפכה אותו לאמצעי שלא רק משקף מציאות אלא אף יוצר אותה – ברשת ומחוצה לה. המרכזיות הזאת הובילה גם להיווצרות תעשייה שלמה של קידום אתרים (אופטימיזציה של מנועי חיפוש – SEO), שמטרתה לסייע לאתרי חברות להגיע לראש דף התוצאות בגוגל ובמקביל לדחוק אחורה תוצאות שליליות עליהן.