חיפושים ב-Google מבוצעים בכמויות אדירות, בכל רגע נתון וכמעט בכל מקום בעולם. חלק מהחיפושים האלו כוללים גם שמות של אנשים ומותגים. כן, לאנשים המחפשים שמות של אנשים אחרים או מותגים, חשוב לתהות על קנקנם של אחרים. זה קורה לפני ראיונות עבודה, לפני סגירת עסקה ואפילו לפני דייטים. וכן, יש גם מידע שלילי שעלול להופיע בתוצאות החיפוש, כזה שלא היינו רוצים שימצאו עלינו בחיפוש פשוט – וכשמופיע מידע כזה, האדם או הארגון המחופש בבעיית מוניטין.
איך מתמודדים עם המידע השלילי? האם אפשר למחוק אותו לגמרי? כמו בהרבה תחומים בחיים, התשובה מורכבת – אבל הכלל המרכזי הוא שהסרה מוחלטת של תוצאה שלילית מגוגל אפשרית רק אם האתר המפרסם מואיל בטובו למחוק אותה. במקרה שזה קורה, ניתן להגיש בקשה מסודרת לגוגל כדי להסיר את הכתבה מהאינדקס ובתוך פרק זמן לא ארוך, היא בדרך כלל נמחקת.
באילו סוגי תוכן אפשר לפנות לאתרים בבקשה להסרה? כתבות מאתרי חדשות, פורומים, רשתות חברתיות, אתרים מסחריים ועוד. לא תמיד זה עובד ולכן צריך להעריך מראש אם יש סיכוי ממשי לבצע הסרה. אם ההערכה חיובית, למשל מכיוון שהכתבה או הלינק השלילי ישנים ולא רלוונטיים, או אם המידע המופיע בלינק לא מדויק במיוחד, אפשר לבצע פנייה מקצועית לאתר המפרסם ולבקש להסיר את המידע או את הקישור כולו. בהרבה מקרים, בנסיבות מסוימות, התשובה חיובית, העמוד השלילי מהאתר יורד מהאוויר, ואז יש לוודא גם הסרה שלו מגוגל.
וכן, יש גם מקרים של סירוב, ואז ניתן לבצע פעילות לניהול מוניטין באינטרנט – הליך שאורך לא מעט זמן ונועד למתג את האדם או הארגון באור חיובי, כדי לדחוק מטה את התוצאות השליליות.