האם פעם קיבלתם חתימה מאדם שאתם מעריצים, או הצטלמתם איתו? אם זה קרה לכם, סביר להניח שהייתם מאושרים מאוד באותו רגע. עכשיו, קחו את הצד של אותו מפורסם ודמיינו לעצמכם כמה מעריצים פוגשים אותו באמצע היום, מבקשים חתימה או תמונה ופשוט "מפריעים" לשגרת היום שלו.
יש ידוענים שמשתפים פעולה, יש כאלו שלא יוצאים לרחוב או לקניון, כדי לא להיות מוטרדים על ידי הציבור, או כאלו שפשוט לא משתפים פעולה עם המעריצים. אלו שלא משתפים פעולה, עלולים לפגוע בצורה מסוימת במעריצים שלהם ולאכזב אותם.
זה בדיוק המקרה של שחקן ה-NBA דמיאן לילארד מפורטלנד, שפורסם ב-YAHOO Sports. לילארד סירב להצטלם עם אחד המעריצים הצעירים שלו, בזמן שערך קניות. כשחזר לביתו, הוא נזכר במקרה, הצטער על כך וגם שיתף את העוקבים שלו בטוויטר בתחושותיו: "תלמיד תיכון רצה להצטלם איתי. סירבתי וביקשתי שייתן לי לסיים את הקניות. אני מרגיש רע עכשיו". המהלך הזה, אולי מבלי לשים לב, הוא חלק חשוב במיתוג אישי, שרק עשה טוב לשחקן.
@Dame_Lillard That was me Damian. Its alright. I can't blame you. I bet its annoying taking a million pictures a day. Maybe next time 🙂
— Siros Ardestani (@SArdestani6) August 1, 2013
למה להפסיד מעריץ אם אפשר להרוויח עוד כמה?
מיד אחרי הציוץ של לילארד, פנה אליו הנער וציין: "זה הייתי אני, וזה בסדר. אני לא יכול להאשים אותך, זה בטח מטריד להצטלם מיליון פעם ביום, ננסה בפעם הבאה". תשובת הנער פתחה פתח לסיפור הצלחה אינטרנטי המהווה דוגמא לשיווק ברשתות חברתיות. לילארד הזמין את הנער באופן אישי כדי להצטלם איתו, והנער בתגובה, שיתף את החברים שלו בטוויטר, וציין עד כמה הוא מעריץ אותו. כל ה"שיחות" שהתנהלו על גבי הרשת החברתית, זכו לתגובות רבות של גולשים אחרים.
Damian Lillard just told me to go meet him up at Bridgeport. On my way dog.
— Siros Ardestani (@SArdestani6) August 1, 2013
לבסוף פרסם לילארד תמונה שלו עם אותו נער, מה שהוביל לתגובות רבות ואוהדות בטוויטר. המקרה הזה הוא דוגמא מצוינת להפיכת מקרה בעייתי לחיובי מאוד – ובמקום להפסיד מעריץ אחד, הוסיף לעצמו דמיאן לילארד מעריצים רבים אחרים. גם מפורסמים צריכים שיווק באינטרנט המקרה של שחקן ה-NBA מדגיש את החשיבות של מיתוג אישי ושיווק נכון ברשתות חברתיות. כיום, אנשים רבים ולא רק ידוענים זקוקים למיתוג אישי מוצלח: אנשי ציבור, עורכי דין, מאמנים אישיים, רופאים ועוד – עבור כולם, מדובר בחלק חשוב ביצירת התדמית שלהם בעיני הציבור, בעידן שחלק גדול ממנו מתנהל ברשתות החברתיות.
I'm a man of my word….S/O @SArdestani6 pic.twitter.com/z7LEWp6e3e
— Damian Lillard (@Dame_Lillard) August 1, 2013