כשמדובר בניהול המוניטין האישי שלכם ברשת האינטרנט – אין שום פלטפורמה שראוי להתעלם ממנה. למעשה, ההפך המוחלט הוא הנכון – עליכם לפעול במגוון רחב וגדול ככל הניתן של חזיתות. במאמר שלפניכם נציג בקצרה 19 טיפים יעילים לניהול המוניטין שלכם ברשת האינטרנט – קראו, שמרו, והתחילו ליישם.
1. שלטו בתוצאות החיפוש של השם שלכם במנועי החיפוש – גם אם תחפשו את שמכם במנועי החיפוש הפופולריים (ובראשם גוגל), והתוצאות הראשונות יפנו אתכם לאזכורים חיוביים – יהיה זה רחוק מלהספיק. עליכם לשלוט באופן מלא בתוצאות החיפוש, ולוודא שגם בתחתית העמוד הראשון וגם בעמוד השני, השלישי וכן הלאה יופיעו אזכורים חיוביים המקושרים לשמכם. רצוי להקפיד על כך שיהיו אלה אזכורים המגיעים ממגוון רחב של אתרים ומקורות.
2. הפגינו נוכחות ברשתות החברתיות – הרשתות החברתיות, כשמן כן הן, נועדו על מנת להכיר אנשים חדשים ולייצר אינטראקציות אישיות ומקצועיות. זכרו, נוכח מספר המשתמשים הגדול שתוכלו למצוא בכל רשת חברתית – מדובר מבחינתם של מנועי החיפוש באתרים "חזקים" הזוכים לדירוג גבוה. מכאן שאנו ממליצים לכם לפתוח פרופיל אישי בשמכם האמיתי והמלא בכל רשת חברתית קיימת בה אתם מוצאים עניין. תוך זמן קצר תוכלו לראות שהפרופילים שלכם מופיעים גם הם גבוה מאוד ברשימת תוצאות החיפוש.
3. הקימו בלוג ומלאו אותו בתכנים – הבלוג הוא אחת הפלטפורמות הטובות ביותר שבאמצעותן תוכלו לנהל את המוניטין שלכם ברשת האינטרנט. רכשו כבר היום דומיין עם שמכם המלא בתוספת סיומת COM או Co.il ותתחילו לכתוב על עצמכם, על התחום בו אתם עוסקים ועל התובנות המקצועיות והאישיות שלכם
4. חשבו מחוץ לקופסה – מעבר לבלוג ולנוכחות ברשתות החברתיות, חשוב מאוד לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא כל העת רעיונות חדשים לקידום המוניטין שלכם. כך למשל, תמיד תוכלו לערוך הגרלה של פרס כלשהו, וכתנאי להשתתפות בתחרות – תבקשו מכל אחד מהמשתתפים (במיוחד אם מדובר בבלוגרים פעילים) לכתוב ולפרסם טקסט קצר על משהו שרלוונטי גם אליכם. בכל טקסט, וודאו כי מופיע לינק לאתר האישי שלכם או לבלוג שלכם – בהפניה ישירה מהשם שלכם שישמש כעוגן לקישור. תתפלאו עד כמה מהר יגיעו גם התוצאות.
5. פרסמו את המאמרים שלכם באתרים חינמיים (במתינות ובלי להגזים) – אחרי שגוגל השיקו את עדכוני ה"פנדה" וה"פינגווין", חלה ירידה במעמדם של אתרי המאמרים החינמיים בהם אתם יכולים לפרסם את המאמרים המקצועיים שלכם או את ההודעות שלכם לעיתונות. עם זאת, כל עוד לא תפריזו בכמות הפרסומים – מדובר על אפיק נוסף שיתרום לכם רבות.
6. בקשו משוב מהלקוחות שלכם – אם מדי יום אתם מעניקים שירות איכותי ומקצועי ללקוחות שלכם – אין שום סיבה שהם לא ישיבו לכם כגמולכם. צרו קשר עם כמה מהלקוחות הטובים והנאמנים ביותר שלכם, ובקשו מהם לפרסם המלצה עליכם באחד מהאתרים הפופולריים המיועדים לכך. מדובר על מכפיל כוח מהותי בעבור מנועי החיפוש
7. הפכו את האזכור השלילי לחיובי – ברגע שאיתרתם את האזכור השלילי, פרסמו התייחסות מפורשת לכך באחת הפלטפורמות אותן אתם מנהלים. למשל, בבלוג האישי שלכם. בנוסף, תוכלו ליצור באתר האישי שלכם עמוד ייעודי שיכלול בכותרת שלו התייחסות מפורשת ומכוונת לאזכור השלילי הקשור בשמכם. נצלו את העמוד על מנת לתקן את הרושם שנוצר ועל מנת להציג את הצד שלכם בסיפור.
8. הישמרו מוויכוחים מיותרים – לעולם אל תיכנסו לויכוחים עקרים עם "טרולים" אינטרנטים שמטרתם להכפיש אתכם. תמיד תוכלו להגיב לביקורת שלילית כלפיכם, אך יהיה עליכם לעשות זאת בצורה מכובדת וראויה – מבלי להחליף האשמות והכפשות הדדיות.
9. בקשו להסיר את האזכור שלילי – לפעמים, כל מה שאתם צריכים על מנת להסיר את האזכור השלילי הוא ליצור קשר עם מנהלי האתר בו מופיע האזכור ולבקש מהם בנימוס להסירו. אם תספקו נימוק משכנע מספיק – יכול להיות שזה כל מה שיידרש.
10. תקנו את הטעון שיפור – אם נתקלתם בביקורת שלילית שהושמעה כלפיכם, פנו לאדם שהשמיע אותה והציעו לו לעבוד יחד על מנת לפתור את הבעיה לשביעות רצונו. תהיה זו התגובה הטובה והשקולה ביותר, הן מבחינה מעשית והן מבחינה תדמיתית.
11. היו מתורבתים – הפעילות שלכם ברשת האינטרנט שקולה לחלון ראווה שקוף שמאפשר לכל מי שיחפש עליכם מידע – למצוא אותו. בדיוק מהסיבה הזו עליכם לשמור על תרבות דיון בכל מקום בו אתם מנהלים דו-שיח. אל תתנו לאף אדם להוציא אתכם מהכלים ולגרום לכם לאבד את העשתונות.
12. כתבו ללא הפסקה – ברגע שהקמתם את הבלוג – תחזקו אותן באופן קבוע ומלאו אותו בתכנים באופן תדיר (לפחות פעם-פעמיים בשבוע). עם זאת, הקפידו לא לעצור שם – חפשו כל העת מקומות נוספים בהם תוכלו לפרסם את התובנות העסקיות והאישיות שלכם. זכרו, השמיים הם הגבול ועליכם להפגין נוכחות בכל מקום בו תוכלו לעשות כן.
13. צרו קשר עם עיתונאים וספקו להם חדשות – הדבר הכי חשוב בעבור כל עיתונאי באשר הוא, הוא הסיפור האישי. אם למשל הרווחתם סכום כסף משמעותי מעסקה גדולה, ותרמתם את חלקו לצדקה – פרסמו את הסיפור שלכם, ובמקביל, פנו לעיתונאי וספרו לו על כך. הסבירו לו למה זה חשוב לכם ומדוע החלטתם לפעול כך. הסבירו לו מדוע בחרתם לתרום את כספכם דווקא למוסד זה ולא למוסד אחר – מה הקשר האישי שלכם למוסד וכיוצא באלה. בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר במגע האישי.
14. הכירו את העיתונאים והבלוגרים הבכירים – כמו שזה עתה הדגשנו, בסופו של יום, לקשר האישי בין בני האדם יש משמעות רבה. מתוקף כך, אנו ממליצים לכם לשמור על קשר תדיר עם העיתונאים והבלוגרים המובילים באזורכם – ולהתעניין בשלומם באופן שוטף. הפכו אותם לחברים שלכם וסייעו להם מתי שתתבקשו – בסוף זה ישתלם לכם.
15. פרסמו סיפורים של אנשים אחרים – פתחו את הבלוג שלכם בפני אנשים אחרים. הזמינו כותבים אורחים, תנו להם את הבמה והם יודו לכם. בשלב מאוחר יותר הם גם ישיבו טובה. פרסומים אורחים של כותבים משפיעים בבלוג שלכם ייצרו טראפיק לאתר שלכם ותאפשר לכם לתפוס מקום טוב יותר בתוצאות החיפוש.
16. הכניסו את שמכם לרשימות מקצועיות – חיפוש מהיר ברשת האינטרנט יגלה לכם שיש הרבה מאוד אתרים המכילים רשימות שונות של מומחים בתחום העיסוק שלכם. צרו קשר עם מנהלי האתרים הרלוונטיים וודאו כי כבר מחר גם שמכם יופיע שם. במידה ומדובר על אתר "חזק" הזוכה לטראפיק משמעותי – גם אתם כמובן תיהנו מהפירות
17. קדמו את המיתוג הויזואלי שלכם – בסופו של יום, מיתוג ומוניטין אינם מסתכמים אך ורק בטקסטים כתובים – כי אם גם במיתוג ויזואלי אישי. על מנת לקדם את המיתוג הויזואלי שלכם הקפידו להעלות תמונות טובות שלכם למגוון האתרים בהם יש אפשרות כזו. כך למשל, לצדו של הטקסט תמיד טוב שתופיע גם תמונה שלכם. הקוראים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים לדעת איך אתם נראים. מיותר לציין שגם באתר האישי שלכם רצוי לשבץ מספר תמונות איכותיות ומקצועיות שלכם.
18. הצטרפו לקבוצות וארגונים מקצועיים המתאימים לכם – לא בכדי נאמר כי "לא טוב היות האדם לבדו". כל אחד מאיתנו ניחן ביתרון יחסי אחד או יותר אך בסופו של דבר – שיתוף פעולה יכול להניב הרבה יותר מסכום חלקיו. לכן, אנו ממליצים לכם להצטרף למגוון הקבוצות והארגונים המקצועיים הקיימים בתחום שלכם. היכנסו לארגון, הכירו את השטח ואת מקבלי ההחלטות בו, ועשו ככל יכולתכם על מנת לייצר ערך מוסף. הקשרים האישיים שתייצרו והתכנים שתתרמו לטובת הפעילות יקדמו גם הם את דירוגכם במנועי החיפוש.
19. אל תשכחו את ה-OFFLINE – כפי שכבר הבנתם, קידום וניהול המוניטין שלכם ברשת האינטרנט הוא דבר חשוב מאין כמוהו. עם זאת, אסור לכם בשום פנים ואופן להזניח את קידום המוניטין שלכם מחוץ לזירה המקוונת: בקרו בכנסים מקצועיים, הכירו אנשים, חלקו כרטיסי ביקור וצרו רושם ראשוני מרשים. ככל שיותר ויותר אנשים בזירה הלא מקוונת יכירו אתכם – כך ישודרג עשרות מונים גם המוניטין האינטרנטי שלכם.