מספר חודשים חלפו מההשקה הסוערת של הרשת החברתית החדשה של גוגל – Google Plus ונדמה שמאז ההתלהבות די פסקה. כולם נרשמו, אבל חזרו לפייסבוק.
אולי כדי להחזיר לעצמה קצת מתשומת הלב, גוגל פלוס הכריזה החודש על השקתם של העמודים העסקיים ויצרה באזז מסוים וקצת אוויר לבלון שכמעט והתרוקן.
למרות שעדיין לא הוחלט לגמרי אם העמודים העסקיים הם פייסבוק-קילר, או סתם בריון חדש בשכונה, בטוח שלא יזיק לכם, כבעלי עסקים (קטנים-בינוניים-גדולים) להירשם כבר עכשיו אל עולם העמודים החדש של גוגל פלוס.
אכזבה בהווה – צפיות בעתיד
העמודים של גוגל פלוס מאכזבים בלשון המעטה. הציפיות הגבוהות החלו בהודעה מיוחדת שפרסמו בכירי גוגל ימים ספורים לאחר השקת הרשת החברתית ובה ביקשו שנמתין לדפים המיוחדים שהם מכינים לנו והמשיכו באינספור שמועות אודות הפיצ'רים שמחכים לנו שם. הציפיות התרסקו בשניה אחת, ברגע שהוסר הלוט מעל העמודים וראינו שמדובר בכמעט פרופיל אישי לכל דבר. שלא לדבר על אפשרות להטמיע אפליקציות.
אך למרות האכזבה מהממשק והביצוע, מה גם שאנחנו לא יודעים אילו שיפורים יכולים להפתיע בהמשך, אני מציע לכם כן ללכת ולמתג את עצמכם בגוגל פלוס, אולי זה יהיה בזבוז של כמה רגעים קטנים, אבל מה שבטוח – הראשונים הם גם המרוויחים הגדולים בדרך כלל. משתי סיבות:
1. נוכחות המותג ברשת
בראש ובראשונה, מדובר בעוד קישור ממותג לעסק שלכם – זה כבר מספיק בשביל לפתוח עמוד. בנוסף (וזה בעיקר מכוון למותגים הגדולים), עדיף שהגולשים שמחפשים בתוך תיבת החיפוש של Google ובטח אלה שמחפשים בתוך תיבת החיפוש של Google Plus – ימצאו קודם את העמוד שלכם, לפני שהם ימצאו פוסט של איזה גולש שלכלך עליכם.
2. קידום אורגני
לאור העובדה שמדובר בקישור גוגלי, שלענקית יש צורך רב בקידומו, היו בטוחים שעמוד הפלוס שלכם יקודם יפה ויקבל עדיפות בחיפוש האורגני (גוגל לא בהכרח יאשרו – אבל גם לא יכולים להכחיש).
ואם אנחנו כבר בנושא – אתם מוזמנים לצרף את
העמוד החדש של eBrand בגוגל פלוס למעגלים שלכם…