מנהל מכירות הסלולר של גוגל (לשעבר מנהל AdMob), ג'ייסון ספרו, העניק השבוע את תחזיותיו לשימוש באינטרנט הסלולרי לשנת 2012. הנתונים אשר הציג ספרו, הראו חד משמעית שהשימוש באינטרנט הסלולרי הפך לחלק אינטגרלי מהשימוש היומיומי של בעלי הסמארטפונים בעולם, לרבות חיפוש מידע.
לפי המספרים שהוצגו, כמעט 100% מבעלי הסמארטפונים מבצעים חיפושים בגוגל באמצעותו, כאשר רובם המכריע מבצע חיפוש לפחות פעם בשבוע.
מבחינת שימושים באפליקציות סלולריות, היפנים מחזיקים במקום הראשון עם ממוצע של 42 אפליקציות מותקנות בכל מכשיר, אך נראה שלמרות שהפער בינם לבין המשתמשים בארה"ב הוא גדול למדי (26 אפליקציות), הם ידביקו את הפער בקצב מהיר עם 11 אפליקציות בממוצע שהורדו למכשיר בחודש האחרון. בנוסף, מצאו בגוגל כי בעלי הסמארטפונים הם בדרך כלל גם צרכנים כבדים יותר של תוכן וידאו ומשתמשים קבועים של המדיה החברתית.
פרט חשוב נוסף שמצאה גוגל בסקר שערכה, הוא ש-92% מבעלי הסמארטפונים, מחפשים מידע על מוצרים ושירותים גם לפני רכישתם אופליין. יותר מכך, 89% מהאנשים הללו, ביצעו פעולה כלשהי לאחר החיפוש, בין אם הלכו לעסק עצמו, או יצרו התקשרות טלפונית.
לאחר הצגת נתונים אלו ואחרים שעלו מהמחקר שערכה גוגל, הציג ספרו מספר תחזיות לשנת 2012:
- למעלה ממיליארד אנשים ישתמשו בסמארטפון שלהם כאמצעי הגישה הראשי לאינטרנט
- יהיו 10 ימים בהם החיפוש הסלולרי יהווה לפחות 50% מהחיפוש הגלובאלי
- מקומו של הסמארטפון בהנעת הצרכנים לחנויות תוכח ותהמם אותנו
- "רכישות מונעות סלולר" יהפכו לקטגוריה עצמאית וגדולה
- הטאבלטים יהפכו ל"מסך הרביעי"
- סטנדרטים חדשים בתעשיה, יהפכו את התצוגה הסלולרית לקלה לתפעול
- 5 חברות סלולר חדשות, יגיעו לרמת ההצלחה של Angry Birds
- החזר ההשקעה (ROI) כתוצאה מפרסום בסמארטפונים וטאבלטים יעלה
- המפגש של הסלולר והמדיה החברתית ייצור דרך חדשה של גישה לצרכנים
- 80% מתוך 2,000 האתרים הגדולים ביותר בעולם יהיו ב-HTML5
- מיליון עסקים קטנים ברחבי העולם יבנו אתרים סלולריים