ניהול מוניטין באינטרנט – המפתח לניצחון בבחירות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

עוד חודשיים + 12 ימים נותרו לרגע בו כל הספקולציות, הסקרים והתחזיות ייעלמו – וסופסוף נדע מי יהיה ראש הממשלה הבא ומי יהיה 120 הח"כים שיאיישו את ספסלי הכנסת. 

בינתיים, תעמולת הבחירות נכנסה להילוך גבוה, במיוחד בכל מה שקשור לאינטרנט. אם לפני 4 שנים, האינטרנט היה רק תוספת, היום כל מועמד יודע שזה העיקר – ולראייה דוגמאות אינספור שמנהלים את הקמפיין שלהם קודם כל דרך המדיה החברתית (לראיה: יאיר לפיד ושלי יחימוביץ').

אז זהו, שסלוגנים, ממים, סרטונים ויראליים ועמודי פייסבוק מושקעים זה טוב ויפה – אבל עדיין רוב המועמדים אינם שמים מספיק דגש על האופן בו השם שלהם מופיע בגוגל, שזהו הבסיס לניהול המוניטין באינטרנט.

shelly-yair

גם אזכור שלילי אחד יכול לגרום נזק עצום

בעולם שבו אנו חיים, ברור ונהיר הואשכל אדם המעמיד עצמו לבחירת הציבור חייב להיות כל העת עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למוניטין שלו ברשת האינטרנט. הרציונל ברור: רשת האינטרנט היא עולם ומלואו, ומכאן שחיפוש שמו של כל מועמד, בכיר או זוטר ככל שיהיה, במנועי החיפוש, ובראשם גוגל, יכול להעלות שורה של אזכורים שליליים (חלקם ישנים ולא רלוונטיים) שיפגעו קשות בסיכוייו להצליח בקמפיין. כל זאת במיוחד בעידן בו לא מן הנמנע כי המתחרים יעשו ככל יכולתם על מנת להפיץ במכוון במרוכז אזכורים שליליים מסוג זה.

בסופו של יום, אף מועמד לא יכול לסמוך על כך שהבוחר הפוטנציאלי שחיפש את שמו ונתקל באזכור שלילי, ייכנס אל הכתבה וירד לעומקו של הסיפור (לרבות תגובת המועמד עצמו במידה וזו מופיעה בכתבה). פעמים רבות, הכותרת השלילית כבר תעשה את העבודה ותבריח את המצביע.

על מנת לסבר את האוזן, הנה כמה נתונים מספריים שימחישו את החשיבות הטמונה בניהול מוניטין ברשת האינטרנט, לפני, בזמן ואחרי קמפיין הבחירות (הנתונים באדיבות סקר שנערך על ידי אוניברסיטת פרינסטון):

  • 55% מסך בעלי זכות הבחירה בארצות הברית חיפשו בבחירות 2008 מידע על המועמדים ברשת האינטרנט.
  • 33% מהגולשים שיתפו את חבריהם בתוכן בעל צביון פוליטי,
  • ל-83% מהגולשים בגילאים 18-24 יש חשבון ברשתות החברתיות.
  • 66% מאותם צעירים, לקחו חלק כלשהו בקמפיין הבחירות, תוך שימוש ברשתות החברתיות הללו.

מיותר לציין שעל אף העובדה שהנתונים הרשמיים עצמם טרם פורסמו, הרי שכולנו מבינים כי בבחירות 2012 אשר הגיעו לסיומם השבוע חל גידול משמעותי בכל הפרמטרים הללו.

ניהול מוניטין פוליטי ברשת האינטרנט – כך עושים זאת נכון

אז הדבר הראשון שכל מועמד חדש או מכהן חייבים לעשות הוא לוודא שרשת האינטרנט מלאה באתרים המשוייכים אליו: הכל מתחיל עם אתר התדמית שחייב לשבת על דומיין השם המלא של המועמד (למשל – barackobama.com).

בנוסף, רצוי כמובן לפתוח חשבונות נפרדים בכל אחת מהפלטפורמות החברתיות הקיימות: החל מהפייסבוק והטוויטר, דרך האינסטגראם והגוגל פלוס, וכלה גם באתרים פופולריים נוספים כמו יוטיוב שבו על כל מועמד לפתוח לעצמו ערוץ פרטי.

מעבר לכך, המפתח לניהול המוניטין ולמיתוג האישי ברשת האינטרנט הוא בראש ובראשונה התוכן שאותו חייב מטה הבחירות של המועמד לייצר על בסיס יומיומי ועקבי ככל הניתן. בין אם מדובר בהודעה לעיתונות, במאמר המתייחס לסוגיה שעולה על סדר היום, או לחילופין על תמלול של ראיון מוקלט מתכנית הרדיו או הטלוויזיה של הבוקר, הרי שכל תוכן כזה, טומן בחובו חשיבות קרדינלית לביסוסו של מוניטין חיובי ולהדחקתם של אי אלו אזכורים שליליים (במידה וישנם כאלה).

בתוך כל המכלול הזה, יש לשים דגש על SEO – אופטימיזציה למנועי החיפוש, הכוללים בתוכם פעולות טכניות בתוך ומחוץ לאתרים, על מנת להגיע למצב בו לפחות העמוד הראשון בגוגל (SERP מס' 1) כולו מלא באזכורים חיוביים הנמצאים בשליטתו של המועמד.

לבסוף, אנו ממליצים על ניטור קבוע ומקיף ככל הניתן של כלל האזכורים אודות המועמד ברשת האינטרנט. מעקב צמוד מסוג זה יאפשר לצוותו להיות מודע כל העת לאזכורים הטובים והפחות טובים ולהיערך מבעוד מועד לנטרול המשבר ולהפיכתו לאפיזודה לא משמעותית.

========================================================================

eBrand מזמינה אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום ולאפשר לנו לנהל את קמפיין ניהול המוניטין והמיתוג המקוון שלכם: החל מהקמת אתר התדמית שלכם, דרך ניהול שוטף של התוכן וכלה בגיוס כספים מתורמים וניהול הפעילות ברשתות החברתיות. לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן למעבר לעמוד הנחיתה הייעודי שלנו. תבחרו בנו – יבחרו בכם. לחצו כאן

========================================================================

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button