ה-21 לנובמבר 2011 היה תאריך שרבים בתעשיית ה-SEO יזכרו. למקרה שאתם לא מהתחום, או לחלופין לא הייתם בכדור הארץ בחודשיים האחרונים, זהו היום בו שירות בדיקת ה-Backlinks החינמי YAHOO! Site Explorer חדל מלהתקיים.
מדוע השירות היה פופולארי וחשוב כל כך?
1. הוא היה חינמי.
2. השירות הציע את אחד ממקורות המידע הגדולים והמוצלחים לבדיקת Backlinks ברשת.
3. בניגוד להרבה כלים טובים בתחום, הוא היה פשוט ונוח לתפעול.
ההשפעה של הורדת ה- SITE EXPLORER על תחום ה- SEO
אז עכשיו, לאחר שהשירות התפוגג לו אל בית הקברות הוירטואלי, ישנם מספר נקודות שחשוב לשים לב אליהן:
- כמות הנתונים לגבי Backlinks לאנשי SEO ירדה פלאים, זאת כמובן לאור העובדה שהמאגר של יאהו היה הגדול ביותר. נכון לעכשיו, אין מאגר שבאמת מסוגל למלא את מקומו של השירות של יאהו מבחינת היקף המידע ואמינותו.
- כמעט ואין יותר מאגרים חינמים למידע על Backlinks. למרות הכמות הגדולה יחסית של מאגרי מידע בתחום, רובם הכולל (ובמיוחד האיכותיים שבהם) הם בתשלום.
- ישנם הרבה כלי עבודה בתחום ה-SEO, אשר נהגו להסתמך על המידע הנמצא ב-Site Explorer של יאהו, מה שאומר שאפילו כלים שעלו לנו כסף – אינם יעילים עוד והגיע הזמן להחליפם.
3 אלטרנטיבות ראויות
נכון לעכשיו, הרבה אנשי SEO מחפשים נואשות אחר אלטרנטיבה לכלי של יאהו. לכן, החלטנו להשוות עבורכם שלושה מהכלים המובילים בתעשיה – לבדיקת Backlinks, הראויים לתואר "האלטרנטיבה ל-Site Explorr" שהמשותף להם:
- לכל אחד ישנו בסיס נתונים משלו
- לכל אחד ישנה גרסה חינמית וגרסה בתשלום
- כולם מציעים יצוא נתוני Backlinks
לשם כך, יצרנו עבורכם טבלה המשכללת את היתרונות והחסרונות אל מול המחיר של כל כלי וכלי: