ביום בהיר אחד גיליתם שהאתר שלכם ירד בתוצאות החיפוש של Google. מספר הפניות שתקבלו יהיו קטן יותר, פחות גולשים ייחשפו לאתר ואתם תצטרכו לבצע צעדים כדי לנסות להחזיר את המצב לקדמותו.
Google משנה את האלגוריתם שלו מאות פעמים בכל שנה, ובכל פעם שמבוצע שינוי, יש סיכוי שהוא ישפיע לרעה על תוצאות החיפוש בדרכים שונות. כלי בשם Ranger Rank Risk Index יכול לזהות את התנודות האלה ולמדוד אותן ברגע שהן מתרחשות, על פי כתובת האתר ומילות המפתח הרלוונטיות שלכם. כך, ניתן לזהות תוצאות שליליות ולטפל בהן במהירות.
הכלי חוקר כיצד משתנות התוצאות דרך האלגוריתם של Google. בכל שנה, משחררת Google עדכונים רבים לאלגוריתם. ישנם עדכונים מדוברים שמפורסמים בתקשורת, אבל גם עדכונים קטנים עלולים לסכן את הדירוג שלכם. באמצעות הכלי החדש, ניתן לנטר באופן יומיומי ומקיף, שינויים באלגוריתם של Google, מיד עם העדכונים שמבוצעים. ככל שתדעו על שינויים מוקדם יותר, כך תוכלו לטפל בסיכון בצורה יעילה יותר.
ממה מורכב הגרף?
המספרים שמוצגים בגרפים מייצגים את השינוי בדירוג בתאריך מסוים. ככל שמדד הסיכון גבוה יותר, זהו סימן לכך שהדירוגים ב-Google השתנו. הצבעים מעידים על רמת הסיכון: הצבע האדום מייצג סכנה גבוהה שמצריכה פעולה כדי לשפר את התוצאות, ואילו צבעי הירוק והכחול מסמלים סכנה נמוכה.
כך נראה הגרף שיוכל לסייע לכם: