האם אתם מקדישים תשומת לב למה שאנשים אחרים כותבים או אומרים עליכם באינטרנט? יכול להיות שחיפוש ב-Google של שם העסק שלכם, המוצר או השם שלכם, עלולה לא להספיק. גם אם אתם לא נתקלים בבעיות בנוגע לשם המותג שלכם, זה לא אומר שהמצב יישאר כך.
תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק ולהתחיל לבצע פעילות לניהול מוניטין. אם אתם רוצים לדעת מתי עולים עליכם חומרים חיוביים ברשת, או חומרים שליליים, ריכזנו עבורכם חמישה כלים חינמיים שיעזרו לכם בניטור המוניטין שלכם באינטרנט מאתר Socialfresh. כמו כן, תוכלו להשתמש בכלים האלו גם כדי לעקוב אחרי הנוכחות האינטרנטית של המתחרים שלכם.
1. התראות Google – ניהול התראות במנוע החיפוש תמיד יכול להועיל לכם. באמצעות הכלי שמציע Google תוכלו להזין ביטויים מסוימים, כמו שם החברה שלכם, ולקבל הודעה לתיבת הדואר שלכם בכל פעם שעולים דפי אינטרנט חדשים עם שם החברה.
ניתן לשלוט בהתראות שמתקבלות רק מאתרים מסוימים, לשלוט בתדירות ההתראות ועוד. הדבר היחיד שיש לשים לב אליו הוא הביטוי שאתם מעוניינים לקבל עליו התראות. על הביטוי להיות ספציפי מאוד, אחרת תקבלו המון הודעות לא רלוונטיות לדואר האלקטרוני.
2. התראות טוויטר – למעלה מ-5,000 ציוצי טוויטר משותפים בכל שנייה. אתם יכולים לחפש את הציוצים שבהם אתם או שם המותג שלכם מופיעים, אבל אם אתם רוצים ליצור מערכת נוחה ויעילה יותר, ניתן לעשות זאת דרך מערכת ניהול התראות הנקראת Twitter Alarm.
כך תוכלו לקבל לתיבת הדואר התראות בכל פעם שמישהו משחרר לאוויר ציוץ עם שם המותג שלכם, המוצרים שלכם ועוד.
3. Hyper Alerts – אם דף הפייסבוק שלכם הוא חלק חשוב מהנוכחות האינטרנטית שלכם ומהאסטרטגיה העסקית, ישנו כלי מקוון שיכול לסייע לכם במעקב אחרי הפעילות וישלח אליכם התראות דוא"ל מיידיות. עם Hyper Alerts ניתן לקבל עדכונים שוטפים על העמוד, ללא צורך בהרשאות ניהול לדף. היתרון – כך ניתן לקבל התראות על המתחרים שלכם בלי בעיה.
4. IFTTT – מדובר בכלי חדש יחסית ש"מאפשר לאינטרנט לעבוד עבורכם". דרך IFTTT ניתן לחבר כמה פלטפורמות יחד וליצור התראות שמבוססות על אירועים שמתרחשים ברשת וקשורים אליכם, לפי בקשתכם. למשל: התראה כאשר אתם מתויגים בתמונה, התראה כאשר השם של החברה שלכם מוזכר בפוסט ועוד. כך ניתן לקבל מידע עליכם (וגם על המתחרים שלכם) ברשתות חברתיות ובאתרי תוכן מובילים.
5. Übersuggest – כולנו מכירים את הסיטואציה: אנחנו רושמים ב-Google שם מסוים, ומיד מקבלים את ההשלמה שלו והצעות לביטויי חיפוש ספציפיים יותר. הכלי הזה יכול להיות מצוין כדי לנטר מוניטין חיובי או שלילי, מכיוון שזהו הרושם הראשוני שאתם יוצרים בעיני אנשים. הכלי Übersuggest מאפשר לכם לראות את שם המותג שלכם עם כל ההשלמות הרלוונטיות וכך לקבל תמונה טובה יותר של הנוכחות שלכם במנוע החיפוש המוביל.