תוצאות החיפוש של Google מורכבות מתוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות. התוצאות האורגניות הן תוצאות שנקבעות על פי האלגוריתמים של Google לפי פרמטרים שקשורים, בין היתר, לאיכות העמוד, כמות הצפיות בו, קישורים, מילות מפתח ועוד. התוצאות הממומנות מגיעות ממערכת הפרסום Google Adwords ומופיעות במקום ובתדירות לפי התקציב וביטויי החיפוש שהגדיר המפרסם.
המפרסמים ב- Google Adwords משתמשים במערכת הפרסום לצורכי שיווק נטו – בין אם מדובר במוצר, עסק, או שירות שצריך לקדם. אולם יש מקרים בהם כדאי ואף צריך להשתמש בה לצרכי ניהול מוניטין באינטרנט
קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט מטבעו ישאף לקדם שם של אדם או חברה בתוצאות החיפוש ולא בביטויי מפתח.
חשוב לציין שקמפיינים שממוקדים בשם המותג עולים הרבה פחות מקמפיינים שממוקדים על ביטויי מפתח – היות והעלות לקליק הרבה יותר נמוכה.
ההתמודדות עם אזכורים שליליים באינטרנט תחת שמו של אדם או עסק בתוצאות האורגניות, היא עבודה מורכבת וממושכת, אך ניתן להשתמש ב- Google Adwords בדרכים מגוונות על מנת להתמודד עם המשבר.
- תוצאה מיידית כשאין נוכחות אורגנית
במקרים בהם אין תוצאות אורגניות רבות ב-Google תחת שמו של אדם או שם של חברה, אך מופיע אזכור שלילי בולט, ניתן לעשות שימוש ב- Google Adwords על מנת להשיג תוצאה חיובית מיידית שתופיע בתוצאות החיפוש. אמצעי זה מאפשר את היכולת להופיע בראש התוצאות ולאזן את הרושם השלילי שנוצר כתוצאה מהאזכור השלילי. למשל, אם מסעדה חדשה נפתחה ונכתבה עליה ביקורת שלילית, קידום של ביקורות חיוביות דרך Google Adwords יהיה אפקטיבי ויעיל בטווח הקצר.
- הדגשת מסרים חיוביים
השימוש ב- Google Adwords מאפשר להדגיש מסרים חיוביים לצד האזכורים השליליים. זאת ניתן לעשות באמצעות קופירייטינג מעניין שיוביל אל האתר של הלקוח לדוגמא, או באמצעות קידום של כתבות חיוביות שנכתבו על המותג או האדם. לדוגמא, אם אדם כלשהו נחשד בפלילים ומתפרסמת על כך כתבה שממוקמת בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ב-Google, ניתן לקדם דרך Google Adwords כתבה אחרת שפורסמה על האדם ועל תרומתו לקהילה למשל.
דף תגובה /מענה
כאשר מתפרסמים אזכורים שליליים, לא תמיד יהיה נכון להגיב אליהם, כי אז יכול להיות שהאפקט יהיה גדול יותר ולא יהיה ניתן להדחיק את התוצאה מהעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ב-Google. עם זאת, הרבה פעמים יהיה נכון להציג בתוצאות החיפוש דף תגובה או מענה על אותן טענות שהועלו במסגרת האזכור השלילי. הדרך הטובה ביותר לקדם דף תגובה שכזה היא להשתמש ב- Google Adwords. בזמן של משבר, דרך זו מעניקה מיידיות ויכולה לאפשר לאדם או לעסק להגיב.
- השתלטות על ביטויי חיפוש
כאשר מתפרסמת כתבה שלילית היא בדרך כלל תכלול מילות מפתח שמיוחסות אליה. למשל, אם יפורסמו חוות דעת שליליות על חנות למכירת מחשבים ועל כך שאיכות המוצרים שם ירודה, סביר להניח שהחיפושים שיובילו לכתבה הזאת יהיו "חנות X איכות מוצרים" או "חוות דעת מוצרים חנות X". באמצעות Google Adwords ניתן יהיה לשייך דפים מסוימים וחיוביים על חנות המחשבים ואיכות המוצרים שלהם, תחת אותם ביטויי מפתח שמובילים לכתבה השלילית.
- שימוש בתוספות
כל מודעת Google Adwords כוללת קישור או טקסט שמהווים כלים נוספים על מנת להתמודד עם משבר של אזכורים שליליים באינטרנט. ניתן לקשר לאתר החברה, לאזכורים חיוביים על שם המותג, לסרטון וידאו אינטראקטיבי או לעבודה חיובית וחשובה ביזמות המותג. כמו כן, ניתן להתמקד בטקסט של המודעה באלמנטים חיוביים כמו מומחיות, מקצועיות, פרסים וכדומה.
לסיכום, ניהול מוניטין באינטרנט נחשב לאחד מהכלים החשובים ביותר שעומדים לרשותו של עסק, מותג או אדם פרטי. ניהול מוניטין באינטרנט מאפשר ליצור מוניטין שניתן לשלוט עליו ויכול לסייע לעסק או לאדם הפרטי למתג את עצמו בצורה מקצועית ובאופן שבו ירצה. ניהול מוניטין באינטרנט יעיל במיוחד כאשר מדובר על מצבי משבר, בהם מתעוררים אזכורים שליליים בתוצאות החיפוש ב-Google מה שיכול להרוס לחלוטין את המוניטין של האדם או העסק. קמפיין ניהול מוניטין יכול להתמודד עם האזכורים השליליים בצורה טובה ואחת הדרכים שבהן הוא עושה זאת היא שימוש ב- Google Adwords.