ניהול מוניטין ברשת הוא חלק חיוני מאסטרטגיית השיווק והמיתוג האינטרנטי של כל מותג, בין אם מדובר בבית עסק או באדם. בעידן הדיגיטלי, שבו מידע אמיתי ושקרי מופץ תוך שניות על גבי הרשת, אנשים יכולים לחלוק בקלות את החוויות והדעות שלהם באינטרנט ואזכורים שחלקם פחות מחמיאים יכולים להופיע בראש התוצאות על שם המותג, ניהול המוניטין המקוון חשוב מאי פעם, בעיקר בהינתן העובדה שרוב האנשים כיום מקבלים את הרושם הראשוני שלהם על המותג מהאינטרנט. בעקבות זאת, אנו ב- eBrand, הסוכנות המובילה והוותיקה בישראל בניהול מוניטין באינטרנט, החלטנו לתת תחזית על חמישה טרנדים שיסייעו לכם להישאר בחוד החנית של התחום.
1. שימוש בבינה מלאכותית
אחד מהטרנדים הבולטים ביותר שהחל לתפוס תאוצה מסוף שנת 2022 הוא השימוש בבינה מלאכותית בשלל פעילויות, ביניהן גם בתחום של ניהול מוניטין ברשת. בינה מלאכותית ולמידת מכונה כבר החלו לחולל מהפכה ומגמה זו צפויה להימשך גם בשנים הקרובות. טכנולוגיות אלו יכולות לעזור לחברות לבצע אוטומציה של משימות, גם בתחום ניהול המוניטין, כגון ניטור מדיה חברתית ואתרי ביקורת מקוונים, ניתוח סנטימנט לקוחות, זיהוי סיכוני מוניטין פוטנציאליים ועוד. זה יאפשר לחברות ולאנשים לנהל בצורה יעילה יותר את המוניטין המקוון שלהן ולהגיב לבעיות בזמן אמת.
בנוסף, הבינה המלאכותית מאפשרת לעשות דברים שלא ניתן היה לעשות בעבר, כמו ייצור של תוכן מקורי על ידי הכנסת כמה הוראות פשוטות. למשל ChatGPT המפורסמת של חברת OpenAI, אשר הפכה להיות מאוד פופולרית בשל יכולותיה. נכון לעכשיו יכולות אלו עוד בחיתוליהן ואינן רחבות מספיק כדי להחליף את הביקורת של העין האנושית, אך ייתכן ובעתיד יהיה ניתן לבצע אוטומציה מלאה של פעולות אופטימיזציה, קידום, תוכן וכד', מה שיוביל ל"רעידת אדמה" בתחום ניהול המוניטין – כמו גם בתחומים רבים אחרים.
סרטון הדגמה של שימוש ב- ChatGPT ליצירת תוכן
2. שימוש בתוכן וידאו ותוכן ויזואלי
טרנד בולט נוסף בניהול מוניטין ברשת, ולמעשה כל תחום התוכן באינטרנט, הינו תוכן הוידאו ותוכן חזותי כגון תמונות ואינפוגרפיקות. תכנים ויזואליים ממשיכים לצבור פופולריות באתרים, במדיה החברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות. מגמה זו שמלווה אותנו כבר מספר שנים צפויה להימשך גם בשנת 2023, כאשר הצרכנים ממשיכים לחפש תוכן מרתק ומושך יותר מבחינה ויזואלית. חברות, מותגים ואנשים יצטרכו לשלב יותר תוכן וידאו באסטרטגיית ניהול המוניטין המקוונת שלהם על מנת להגיע ביעילות לקהל ולגרום לו לשהות לזמן ארוך יותר.
כמו כן, במהלך עבודתנו בשנים האחרונות הבחנו כי מנוע החיפוש של גוגל נותן לתוכן וידאו ולתכנים ויזואליים עדיפות בתוצאות החיפוש, וזו מגמה שאנו מאמינים שתלך ותגבר. לדוגמה: קרוסלת סרטונים בתוצאות החיפוש של גוגל מיוטיוב ומפייסבוק ולאחרונה גם קרוסלת טיקטוק לחשבונות פופולריים ונצפים.
דוגמה לתוכן וידאו - סרטון שלנו שמסביר האם ניתן להסיר תוכן מ- Google
3. שימוש מוגבר במדיה חברתית וכמובן - TikTok
פלטפורמות מדיה חברתית הפכו לחלק מהותי בניהול מוניטין ברשת, מכיוון שהן מספקות קו תקשורת ישיר בין חברות ללקוחותיהן ובין יחידים לעוקבים שלהם. בשנת 2023, חברות יצטרכו להיות אפילו יותר פעילות במדיה החברתית, לנטר ולהגיב להערות ולביקורות של לקוחות בזמן אמת ולהשתמש במדיה החברתית כדי לקדם באופן יזום את המותג והמוניטין שלהן.
ואי אפשר לדבר על טרנדים בתחום המדיה החברתית מבלי להזכיר את פלטפורמת טיקטוק (TikTok) שכבשה את העולם. טיקטוק שהתחילה בתור פלטפורמת מדיה חברתית שהיו בה בעיקר ילדים ומגוון קטן של תוכן, הפכה בשנת 2022 לטרנד המדיה החברתית החם ביותר. הגיל הממוצע של המשתמשים עלה, קהל היעד התרחב משמעותית ולכל חברה שמכבדת את עצמה יש ערוץ. כמעט אין אדם שלא שמע על הפלטפורמה ולא צפה בה בסרטונים. כעת, בשנת 2023, אין צפי לכך שהטרנד יידעך ולכן חשוב להגביר את הנוכחות בפלטפורמה זו על ידי ייצור של תוכן וידאו ייעודי קצר, מושך ויזואלית וצעיר.
גם אנחנו ב- eBrand אימצנו את השימוש בפלטפורמה עבורנו ועבור לקוחותינו, הנה דוגמה לסרטון:
@ebrand.co.il לא חיפשתם את שם הדייט שלכם בגוגל?! 🧐
♬ original sound - eBrand - זה מיתוג באינטרנט
4. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
אחד מהטרנדים הנצחיים, שככל הנראה לא ייעלמו לעולם אך ימשיכו להשתכלל עם השנים, זה אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO – Search Engine Optimization. מדובר למעשה בקידום של אתר/עמוד אינטרנט לדירוג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש, זאת על ידי קידום שם המותג או ביטויי מפתח רלוונטיים באמצעות תוכן ופעולות אופטימיזציה. SEO חשוב לניהול מוניטין ברשת מכיוון שכאשר אנשים מחפשים שם מותג, יש סיכוי גבוה יותר שהם יראו תוצאות חיוביות אם לעסק יש נוכחות חזקה, אותה משיגים באמצעות SEO, על ידי אופטימיזציה של האתר ונכסים דיגיטליים אחרים.
פעולות ה- SEO צריכות להיעשות על ידי שימוש מושכל במילות וביטויי מפתח רלוונטיים למותג (לרוב שם המותג), ובאמצעות שימוש בשיטות עבודה נכונות מבחינה טכנית בכל הקשור למבנה האתר, עמודי התוכן והאלמנטים השונים. חשוב לציין כי בניגוד ל- SEO קלאסי, אופטימיזציה למנועי חיפוש בתחום ניהול המוניטין היא לרוב הרבה יותר ממוקדת וכוללת מספר ביטויים קטן יותר. כדאי מאוד להישאר מעודכן בכל השינויים בתחום זה לאור העובדה שהאלגוריתם של גוגל משתנה לעתים תכופות ובכך משתנים גם הקריטריונים אשר קובעים את הדירוג של התוצאות.
5. דגש רב על ביקורות ברשת בעיקר ב- Google My Business
פלטפורמות ביקורות ורישום עסקים, כאשר הבולטת ביותר מבניהן היא ללא ספק פלטפורמת Google My Business, הפכו למקור מידע חשוב עבור צרכנים המחפשים עסקים ברשת. כיום כמעט כל אדם מקליד את שם בית העסק עליו הוא רוצה לקבל מידע במנוע החיפוש, ולרוב הדבר הראשון בו הוא ייתקל זה תיבת העסק של GMB, כלומר הפלטפורמה היא "חלון הראווה" של העסק ואחד האלמנטים החשובים ביותר בפעילות ניהול המוניטין היות והיא מופיעה בראש התוצאות.
מצורפת לדוגמה תיבת ה-GMB של eBrand:
בשנת 2023, חברות יצטרכו לשים לב היטב לביקורות המקוונות שלהן בפלטפורמות הללו, מכיוון, מהניסיון שלנו, הן יכולות להשפיע באופן משמעותי על המוניטין של החברה. זה עשוי לכלול מעקב קבוע ותגובה לביקורות, כמו גם יישום אסטרטגיות לעידוד ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים.
לסיכום
תחום ניהול המוניטין ברשת ממשיך להתפתח, להתרחב ולצמוח עם הזמן. לאורך השנים, ככל שהאינטרנט מתחזק ומהווה את המקום המרכזי לקבלת אינפורמציה כמעט בכל נושא, כל מותג, עסק ואף אנשים פרטיים, חייבים לדאוג לנראות שלהם בתוצאות החיפוש ולהיות מודעים לחידושים בתחום.
לעתים, מדובר בעניין מורכב שקשה מאוד לטפל בו באופן עצמאי, בעיקר כאשר ישנו אזכור שלילי או כמה אזכורים שליליים בתוצאות. בשביל זה אנחנו פה, סוכנות eBrand – הסוכנות המובילה והוותיקה בישראל בתחום ניהול המוניטין. רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.