אם יצא לכם לחפש את שמכם ב-Google, דעו שאתם ממש לא לבד ושמדובר בפעולה שלא מעט עושים, אפילו בכל יום. על פי נתוני מחקר חדש שבוצע ותוצאותיו פורסמו באתר Mashable, מתברר ש-56 אחוזים מהגולשים באינטרנט חיפשו את שמם ברשת.
רק לשם השוואה – בשנת 2001 נשאלה שאלה דומה, אז השיבו רק 34 אחוזים מהנשאלים שהם מחפשים את עצמם ב-Google. למרות שמספר האנשים שמחפשים את עצמם במנועי החיפוש צמח משמעותית בהשוואה לעשור הקודם, האחוז שלהם באוכלוסייה נותר זהה משנת 2009, אז השיבו 57 אחוזים מהנשאלים שהם מחפשים את עצמם ב-Google.
חיפוש השם שלכם במנועי החיפוש השונים על ידכם, קיבל בעבר תדמית לא מחמיאה של יוהרה וגאוותנות. אך מה שהיה נכון בימיו הראשונים של האינטרנט, לא נכון כיום.
בשנים האחרונות, חיפוש השם שלכם באינטרנט, במיוחד אם אתם בעלי עסקים או נותני שירותים, הפך לדרך לבדוק מה הגולשים רואים כאשר הם מחפשים אתכם, וכך לראות אזכורים שליליים ברשת, שעלולים להשפיע על אחרים.
ההשלכות של מידע בעייתי עליכם ברשת
כמובן שגולשים לא מחפשים ב-Google רק על עצמם, אלא גם על אחרים, כמו :מעסיקים, בעלי עסק, בני זוג פוטנציאליים ועוד.
המטרה של כולם היא לבצע מעין מחקר מקדים על האדם או הגוף שאיתו הם עומדים להיות בקשר, בין אם בקשר עסקי, חברי או רומנטי. זו הסיבה שבעידן הזה שבו רבים מחפשים אתכם, ניהול מוניטין בתוצאות החיפוש, הופך למרכיב הכרחי שחובה לקחת בחשבון מבחינה חברתית ומקצועית.
כך למשל, בעל מקצוע שמספק שירותים ללקוחותיו, עלול למצוא את עצמו מקבל פחות פניות, מכיוון שבחיפוש שמו באינטרנט עלו חוות דעת לא מחמיאות מלקוחות לא מרוצים. במקרים כאלו, מומלץ להתייעץ עם חברות לניהול מוניטין באינטרנט כדי לדאוג שהמוניטין לא ייפגע. זכרו – לצד היתרונות הגדולים ברשת, כיום כל אחד יכול לכתוב כל דבר עליכם, ועליכם להיות מודעים לכך.
בכל מקרה, תמיד מומלץ לבדוק מהן תוצאות חיפוש ה-Google של שמכם, כדי למנוע הפתעות לא נעימות.