אם אי פעם חיפשתם בגוגל מידע על עמיתים לעבודה, שותפים, עובדים פוטנציאלים או אפילו אחר דמות מוערצת כמו זמר או שחקן קולנוע, אתם וודאי מבינים כמה חשוב לכם (בתור גולשים) לקבל מידע מבוסס ומדויק עליהם.
לא משוכנעים מספיק? חישבו על עצמכם. הנתונים המוצגים עליכם באינטרנט נתפסים כמראה למציאות, לא מוצא חן בעיניכם מה שכתוב? תחזירו את השליטה על המוניטין שלכם לידיכם, אחרת, כנראה שאף מעסיק לא יחזור אליכם.
אם ביצעתם פנייה למעסיק ובכלל לא שמעתם ממנו, כנראה שהוא מצא עליכם מידע 'לא מחמיא', בלשון המעטה, לאחר חיפוש קצר או מעמיק באינטרנט.
בעולם הווירטואלי, המידע המוצג באינטרנט על אנשים מהווה את הרושם הראשוני, ומשפיע יותר מכל שיחת היכרות או מפגש. לכן, השקעת זמן ומשאבים במציאת דרכים לשיפור המיתוג ושליטה על המוניטין האינטרנטי, הוא צעד שכל אחד יכול להרוויח ממנו.
החלטות חשובות מתקבלות לאחר עיון בתוצאות החיפוש
נתונים רבים מוכיחים כי המוניטין המקוון משפיע על כולנו בדרכים רבות ומגוונות. בתקופות בהן לא היה אינטרנט או שהוא עוד היה בחיתוליו, מקורות המידע הזמינים והאמינים ביותר היו ספרים וכלי תקשורת. המוניטין היה מורכב באותן תקופות משמועות ומסיפורים 'מפה לאוזן', רק כך התאפשר לאדם הממוצע לקבל מידע כלשהו.
היום לעומת זאת, פגישה עם אדם משפיעה הרבה פחות על הרושם הראשוני. אנשים מחפשים מידע בגוגל ללא הפסקה, כך שאימות או הפרכה של המידע המוצג אודות אדם או חברה, זה הוא הרושם הראשוני האמיתי, באמצעותו מקבלים אנשים החלטות קריטיות.
מסקר שפורסם בשנה האחרונה על ידי אתר הדרושים האמריקאי Career Builder, עולה כי 60% מהמעסיקים בודקים מועמדים לעבודה באמצעות רשתות חברתיות. בשנה שעברה המספרים עמדו על 52% וב-2008 על 22% בלבד!
[rev_slider SLIDER7]