ימים מורכבים עוברים עלינו כעם מאז החלה מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023. המצב הביטחוני משפיע באופן ישיר על הכלכלה – ומטבע הדברים קיים חוסר ודאות מסוים בתקופה הזו. הראשונים להיפגע מכך הם בעלי העסקים, בדיוק כמונו, שעסוקים בהתמודדות במצב המשתנה ומנגד צריכים להמשיך בפעילות העסקית, ברקע המצב החדש.
בכל הקשור לדיגיטל, עולות לא מעט שאלות שאנחנו מקבלים מצד לקוחותינו. מצד אחד, "למי יש ראש עכשיו לפרסם?", שואלים אותנו חלק מהלקוחות, ומנגד הם מבינים שאם יפסיקו את פעילות הדיגיטל שלהם, הם עלולים להיפגע בטווח הקצר והארוך. לאור המצב, צוות eBrand קיבץ עבורכם 7 טיפים להתנהלות מוצלחת בזירה הדיגיטלית לתקופת המלחמה:
- עדכנו את הלקוחות שלכם מה קורה עם העסק שלכם בימים האלה – אם אתם פעילים או לא, אם שעות הפעילות השתנו, אולי העסק בכלל המיר את הפעילות לטובת המאמץ המלחמתי וכו'. ניתן לעשות זאת למשל באמצעות פופאפ באתר, או עדכונים בסושיאל וב-Google Business Profile.
- נוכחות בסושיאל – זה לגמרי בסדר להנמיך פרופיל, אבל עדיין תשאפו לייצר תוכן הקשור לאקטואליה ולהזדהות. דוגמא: אם זה רלוונטי, תמונות של העובדים במילואים, התנדבות ותרומה לקהילה, שיתוף הרגשות שלכם כבעלי העסק, מהלכים שאתם עושים בעקבות המצב וכו'.
- פרסום ממומן – האם להמשיך או לא? באופן כללי ובמבט רוחבי על לקוחותינו המבצעים פרסום ממומן, ניתן לומר שרמת ההתעניינות הייתה ממש ברצפה בימים הראשונים שלאחר 7 באוקטובר. עם זאת, בתחומים רבים, החלה התעוררות מחודשת בשבועות שלאחר מכן. הדבר כמובן, תלוי תחום. ככלל, אנחנו ממליצים להמשיך בפרסום, אבל למי שמרגיש שזה עדיין לא הזמן לפרסם בכל הכוח, אפשר לעשות זאת בהיקף מצומצם. היו קשובים ללידים המתקבלים בקמפיינים ובצעו אופטימיזציה בהתאם.
- בדקו מה קורה בדיגיטל בתחום שלכם – אנחנו ממליצים להיעזר בכלי Search Console על מנת להבין מגמות: האם כמות החיפושים נותרה זהה? מהם שיעורי הקליקים? וכיו"ב. כלי זה למשל, עזר לנו להבין בימים הראשונים את התמונה הגדולה עבור כל אחד מהלקוחות שלנו, וסייע לקבלת ההחלטות.
- בדקו את המצב לעתים תכופות יותר מהרגיל – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, התקופה הזו לימדה אותנו כי שינויים ומגמות עשויים להתרחש ברמה השבועית. למשל, אם אתם רגילים לבצע ניתוח של הפעילות שלכם אחת לחודש, כדאי לערוך אותו אחת לשבוע או 10 ימים. אנו הופתענו לגלות מגמות שונות לגמרי במספר פרויקטים שאנחנו מנהלים.
- חזקו את אתר הבית שלכם – התקופה הזו מאפשרת, עבור חלקכם, לעצור לרגע. אם הנמכתם פרופיל בסושיאל ובפרסום הממומן, הקפידו לפחות לחזק את האתר שלכם מבחינת SEO. חשבו על תוכן שיווקי חדש, חשבו על רעיונות להעלאה לאחר תקופת המלחמה ועוד. אל תישארו מאחור!
- הדקו את הקשר עם הלקוחות שלכם – זהו זמן מצוין לשיחות חתך עם הלקוחות, שבהן תנסו לבחון מה אפשר לשפר ולייעל בכל הקשור לפעילות הדיגיטל שלהם. כדאי ליזום שיחות מן הסוג הזה, ולא להמתין ללקוחות שייצרו קשר איתכם. לעיתים, משבר הפוקד את כולם, הופך להזדמנות.