אם אין לכם אסטרטגיה לניהול מוניטין העסק באינטרנט, רוב הסיכויים שאתם מפסידים לקוחות ובעקבות כך גם הרבה כסף. הבעיה יכולה לא רק להתבטא באזכורים שליליים בתוצאות החיפוש, אלא גם בביקורות או חוות דעת שליליות שמתפרסמות על ידי גולשים באתרים המיועדים לכך.
הבשורה הטובה היא שישנם כלים ושיטות שמאפשרים לכם לשלוט ולנהל את המוניטין האינטרנטי בצורה מיטבית, אך עם זאת יש לזכור שבמרחב הוירטואלי אין דרך להגיע לשליטה מלאה. ריכזנו לפניכם 7 מתודות עדכניות ורלוונטיות שקשורות לניהול המוניטין ובמיוחד לביקורות וחוות דעת.
עמוד Google פלוס עסקי של eBrand
1. יצירת עמוד +Google ואופטימיזציה שלו
צעד בסיסי הניהול המוניטין האינטרנטי של העסק שלכם הוא ליצור עמוד +Google לעסק באמצעות השירות שנקרא היום Google My Business. יצירת העמוד תאפשר לעסק שלכם להופיע בתוצאות החיפוש האורגניים על גבי מפה. במונחים של קידום באינטרנט, פרופיל עסקי של +Google שמאפשר גם כתיבת ביקורות של הגולשים, הוא דף הביקורות הטוב ביותר שהעסק שלכם יכול לקבל.
כדי ליצור דף +Google יש להיכנס לדף זה. יש לציין כי הרבה אנשים לא יודעים שיש לפתוח קודם כל +Google אישי לפני שפותחים דף לעסק. רק דף עסקי יכול לקבל ביקורות ולכן חשוב לעשות ביניהם הפרדה. כמו כן יש חשיבות לאופטימיזציה של עמוד +Google העסקי על מנת שיופיע גבוה בתוצאות החיפוש.
2. צרו או שדרגו את הדפים שלכם באתרי ביקורות חיצוניים:
חוץ מדף ה- Google פלוס העסקי שלכם, קיימים באינטרנט הישראלי אתרים רבים בהם ניתן לפתוח כרטיס שמאפשר לקבל תגובות, כמו דפי זהב, t.co.il, ramkol.co.il, stips.co.il ועוד.
חלק מהאתרים חזקים מאוד בתוצאות החיפוש ולעיתים ביקורת שלילית באחד מהם, יכולה באופן מיידי לקפוץ גבוה ב- Google תחת שם המותג/העסק שלכם.
3. להוסיף תוסף (פלאג-אין) סקירה אל האתר שלכם:
עוד דרך לשלוט על ביקורות היא לכלול תוסף סקירה שמאפשר לגולשים להוסיף ביקורות באתר שלכם. בדרך זה יהיה ניתן להביא את כל הלקוחות ישר אל אתר האינטרנט שלכם ולא אל אתרי צד שלישי. אם יש לכם אתר וורדפרס תוכלו לבחון מספר תוספי סקירה מצוינים בדף הזה.
ביקורות שליליות – אם אתר הוורדפרס שלכם מותאם אישית תוכלו להתקין תוסף סקירה שמאפשר להגיב לפני שהביקורות יוצאת לאור באתר צד שלישי, מה שמעניק לכם אפשרות לתקן את המצב ולשמח את הלקוחות.
ביקורות חיוביות – כאשר מדובר בביקורת חיובית יש תוספים שמאפשרים לכם לבחור אם לפרסם את הביקורת באתר ביקורות גדול יותר, מה שיאפשר ליותר אנשים לראות את זה ויעניק ערך של קידום נוסף בתוצאות החיפוש.
4. ניהול מוניטין ללקוחות וביקורות:
חברות ניהול מוניטין יודעות לאסוף חוות דעת חיוביות ולהשתמש בכך על מנת לנהל עבור העסק שלכם ניהול מוניטין חיובי, שמטרתו לפתוח סט של ביקורות חיוביות עבור העסק שלכם.
5. לצרף תגית ביקורות בעמוד הבית שלכם:
אם אתם לא מעוניינים שיהיה עמוד שלם של ביקורות באתר שלכם, אתם יכולים לקשר מעמוד הבית שלכם עבור אתרים אחרים שמאפשרים ביקורות. גולשים קבועים באתר שלכם יכולים להשתמש בלינקים אלו ולהשאיר ביקורות חיוביות. כמובן שכך תוכלו לשלוט ולכוון גולשים לביקורות חיוביות, אך יש לוודא שאתם לא מוותרים על קישור ל- +Google, שנקרא G+ badge.
6. לעודד את הלקוחות להשאיר ביקורות:
לעיתים לקוחות העסק צריכים דחיפה קלה על מנת להשאיר ביקורות חיוביות ולכן רצוי לעודד אותם לעשות כן באמצעות מיילים או באמצעות בקשה פשוטה. עם זאת, חשוב לא לעודד בכל הזדמנות ביקורות כי לעיתים הן יכולות לעשות יותר נזק מתועלת.
7. לא לזייף:
הרבה מאוד יכולים להתפתות לקבל ביקורות קנויות או מזויפות, אך זה לא שווה את זה בגלל שהגולשים יכולים להבחין אם מדובר במשהו מזויף או באדם אקראי, שהשאיר ביקורות שקשורה לחוויה שלו ולא למשהו ספציפי שאתם מעוניינים לקדם.באמצעות ביקורות מזויפות ניתן לאבד אמינות באופן מיידי, מה שלא טוב לעסק שלכם.
כמו כן, ביקורות כאלה יכולות להסב נזק גדול כאשר Google יזהה אותן כמזויפות, בדיוק כמו שהיה עם אתרים מסוימים שהורדו בשלוש השנים האחרונות, עקב עדכון פנדה ופינגווין של Google. השאלה היא לא אם Google יזהה שביקורות אלה מזויפות, אלא מתי.
לסיכום, ניהול מוניטין אפקטיבי של העסק שלכם יכול לקחת אותו לרמה אחרת ובאמצעות שימוש בטיפים שהוזכרו, תעשו ניצול של נכסים אינטרנטיים אשר זמינים לכם. כמה מצעדים אלה ניתן לעשות באופן עצמאי אך עבור כמה מהם תידרשו להיעזר בחברה המתמקצעת בניהול מוניטין באינטרנט. הדבר הכי חשוב הוא להביא את המוניטין האינטרנטי שלכם לעדיפות ראשונה.