האינטרנט שינה את חיינו במגוון דרכים וצורות. בניגוד לעיתונים, שם ידיעות שעולות נעלמות בסופו של דבר, באינטרנט כמעט הכול נשמר. לצערנו, זה תקף גם לגבי אזכורים שליליים. כאן נכנס לתמונה הנושא של ניהול מוניטין, אשר עוזר לשפר את התדמית של עסקים או אנשים פרטיים בגוגל ו/או ברשתות החברתיות.
אבל מהו בכלל ניהול מוניטין ואיך יודעים למי לפנות ובאיזו חברה לבחור כשזקוקים לשירות שכזה? להלן מספר טיפים, שיעזרו לכם לבחור נכון אם וכאשר תזדקקו לשירות של ניהול מוניטין באינטרנט. ראשית, ניהול מוניטין מספק עבור הלקוח שלושה שירותים עיקריים: הוא מגן מפני התקפות, מסייע לעסקים חדשים לחזק את המותג שלהם ולקבל את החשיפה הדרושה ודוחק ו/או עוזר למנוע פרסום שלילי.
אז איך לבחור נכון?
עוד לפני שמתחילים בחיפוש אחר חברה שכזו, יש להגדיר מטרות ועדיפויות, ואף רצוי לשאול את את עצמכם כמה שאלות לפני שבוחרים חברה לניהול מוניטין. האם המטרה העיקרית שלך היא חיזוק התדמית באינטרנט, או שרצונך הוא בסך הכול קידום אורגני של שמך או של העסק שלך?
חשוב לבצע מחקר מעמיק בטרם בוחרים את החברה הנכונה. גוגל יעשה לכם את המשימה פשוטה הרבה יותר. רצוי לבדוק את אתר החברה ולהתרשם משירותיה ואולי אף לחפש ביקורות ברחבי הרשת. ניתן אף לנסות ולדבר עם לקוחות החברה, כדי לשמוע חוות דעת נוספות בטרם לוקחים החלטה. לבסוף, לפני שחותמים, מומלץ לערוך מפגש עם החברה שבה בחרתם, כדי להתרשם מצוות העובדים, שאמור לשפר את תדמיתכם בעתיד הקרוב.
אילו שירותים מציעות חברות ניהול המוניטין השונות?
לחברות לניהול מוניטין באינטרנט שירותים שונים, כמו הדחקת אזכורים שליליים, הסרת מסמכים פוגעים, יצירת תוכן איכותי ועוד.
הדחקת אזכורים שליליים (כדי להימנע או להעלים אזכורים שליליים, ניתן לפעול בכמה שיטות)
- יצירת תכנים חיוביים תחת שם האדם/החברה ותזמון נכון ומדויק של הפרסומים
- שימוש במקומות אסטרטגיים ב-Google כדי לקדם תוצאות
- פנייה ישירה לבעלי האתרים שבהם מופיעים האזכורים השליליים
הסרת מסמכים
לעתים, מסמכים משפטיים המופיעים ב-Google עשויים לפגוע במותג של העסק או של אדם פרטי. כיום ניתן להסיר מסמכים שכאלו ולמזער את הפגיעה במותג, על ידי איתור ומיון המסמכים ופעולות לצורך הסרתם.
מיתוג אישי באינטרנט
כל אדם פרטי או חברה אשר מעוניינים להעצים את המותג שלהם באינטרנט זקוקים למיתוג אישי. על ידי שימוש בכלים אינטרנטיים שונים, האדם או החברה שעליו מתבצע השירות, יזכה למיתוג בתחומו המקצועי ויוצג כמומחה בתחום.
יצירת תוכן
תוכן הוא למעשה הלחם והחמאה של ניהול מוניטין. כדי לחזק מותג של אדם או חברה, יש להשתמש בתוכן איכותי. על התוכן להיות יצירתי וכמובן מקורי, אך רצוי גם מעמיק וכזה שיעשיר את הלקוח ויתרום לו מידע חיוני.