חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 פרמטרים של התנהגות גולשים המשפיעים על מיקום אזכור שלילי ב- Google

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

מנוע החיפוש של גוגל לא מפסיק להתפתח ולהפתיע אותנו בשיפור הדיוק ובהנגשת המידע לגולשים. ככל שהמערכות של ענקית החיפוש יוסיפו לצבור חיפושים, הן ישכללו את יכולותיהן לשלב באלגוריתם פרמטרים של התנהגות גולשים.

אילו פרמטרים של התנהגות גולשים הכי משפיעים על תוצאות החיפוש? איך גוגל משלב אותם באלגוריתם? ומה שונה מפעם?

image

בעבר, נהגו מקדמי אתרים להשקיע בפעילות בתוך האתרים (ON-Site), הרבה יותר מאשר הפעילות מבחוץ, שנועדה לחזק אתרים באמצעות קישורים והנעת גולשים לעמודים מסוימים (OFF-Site). כיום, גוברת הדעה בתחום קידום האתרים כי אלגוריתם החיפוש של גוגל נותן עדיפות להתנהגות גולשים ובכלל, מדרג תוצאות חיפוש עפ"י פרמטרים פחות טכניים ויותר מעשיים (כניסות לאתר, חיפוש ספציפי, ניווט פנימי…).

דוגמא אחת מיני רבות, המתארת בצורה מובהקת את השינוי המתרחש באלגוריתם של גוגל בתקופה האחרונה, נוכל לקחת מאחד הפרויקטים העדכניים שמתנהלים במחלקת ניהול המוניטין שלנו ב-eBrand. המקרה מתייחס לשמו של אדם אשר הופיע מספר פעמים בכתבה באתר חדשות מוביל. ביצענו פנייה לבעלי האתר, בבקשה להסרת שמו של הלקוח, אשר יצא זכאי מהחשד בו.

שמו של הלקוח הוסר מהכתבה אך גם כעת, מספר שבועות לאחר עדכון האייטם וסריקות רבות של מנוע החיפוש, הכתבה תוצג בתוצאות החיפוש תחת שמו של האדם שנחשד. למה אתם שואלים? כי גוגל מבינים שהתנהגות גולשים היא זו שצריכה לתת את הטון העיקרי בדירוג תוצאות החיפוש תחת הביטויים. רלוונטיות היא שם המשחק ותחומים כמו: נגישות, חווית משתמש וכתיבה שיווקית מקבלים חשיבות גדולה יותר כעת.

1. יחס חיפושים מול הקלקות – CTR

פרמטר זה משקף בצורה אידיאלית את רלוונטיות התוצאה לחיפוש המבוקש. אחוז ההקלקות מתוך סך הצגות החיפושים, מבטא את איכות המודעה ואת העדיפות שהיא מקבלת ע"י הגולשים, על חשבון שאר התוצאות. ידיעות שליליות לצורך העניין, מושכות יותר עניין בדרך כלל ולכן מקבלות יותר כניסות מתוצאות נייטרליות. יש לזכור כי כל שינוי של כותרת ותיאור המודעה (Meta Tags) יכול להשפיע על כמות ההקלקות היחסית.

2. זמן שהיה בעמוד

פרמטר זה מצביע על עניין רב בעמוד הספציפי. גוגל יודע לזהות זמן שהיה בעמוד על פי IP של מחשבים ספציפיים ומייחס חשיבות רבה לפרמטר זה. זמן שהיה = זמן קריאה/אינטראקציה ולכן עמודים עם זמן שהיה רב נתפסים בעיני גוגל כענייניים, רלוונטיים ובעלי ערך מוסף לגולשים. כשמדובר במידע שפוגע במוניטין, כמו ידיעה שלילית באתר חדשות, זמן השהייה בעמוד בו היא נמצאת, סביר להניח שיהיה גבוה יותר ביחס לעמודים אחרים – זאת מכיוון העניין שהיא יוצרת – בטח אם מדובר באייטם סנסציוני או פרובוקטיבי.

3. ניווט לאחר כניסה לעמוד

המשך ניווט באתר מוכיח רלוונטיות לא רק של עמוד ספציפי אלא של עמודים נוספים ואולי אף של אתר שלם, לביטוי המחופש מלכתחילה. הנגשה נכונה של שאר העמודים והתפריטים באתר ושמירה על חווית משתמש טובה יובילו את הגולשים להמשך ניווט וחיזוק האתר (עם כל העמודים שבו) בעיני גוגל.
קטע מתוך כנס של גוגל העוסק בהתנהגות גולשים.

4. אחוז יציאה מהעמוד

באופן הפוך מסעיף 2 (זמן שהיה בעמוד), אחוז היציאה מעמוד ספציפי אליו הגעתם דרך חיפוש ביטוי מסוים, מחליש את הקישור תחת הביטוי בעיני גוגל. כפי שציינו, בגוגל מייחסים חשיבות רבה לפרמטר הרלוונטיות, כך שעמודים שחווים יציאה מהירה מהעמוד, נתפסים כלא רלוונטיים.
אם אין מדובר ביציאה מהירה מהעמוד אלא רק נטישה לאחר סיום קריאה, ככל הנראה מדובר בניווט לקוי באתר, חווית משתמשת שאינה מושכת והנגשה לא תקינה של שאר העמודים.

5. חיפושים לפני ואחרי כניסה לעמוד

בגוגל מסתכלים לא רק על הקשר בין חיפוש של ביטוי מסוים לבין מה שקורה באחת התוצאות (עמוד ספציפי מתוך אתר), אלא גם על התנהגות הגולש בזמן ובמקום הסמוך לאותה התנהגות. הכוונה היא שישנה חשיבות רבה לחיפושים נוספים שהתבצעו לפני ואחרי כניסה לעמוד ספציפי, בכדי להבין עד כמה אותה תוצאה שהוצגה לגולש, ענתה על הצורך שלו והציגה לו את מה שחיפש. שוב, גם כאן, רלוונטיות, רלוונטיות, רלוונטיות!

לסיכום: גוגל נעזר בנתונים המתקבלים ממערכות שונות כמו מיילים, משתמשים (חשבונות גוגל), גוגל אנליטיקס ודפדפן (כרום) על מנת לדרג את תוצאות החיפוש. התוצאות בימינו הן יותר רלוונטיות מבעבר, בשל מתן עדיפות לפרמטרים של התנהגות גולשים, המצביעים ישירות על ענייניות, אקטואליות, איכות ועוד.

בהקשר לניהול מוניטין, פרמטרים אלה הם בעלי משמעות רבה, שכן, מעורבות רבה של גולשים בעמודים בעלי שיח שלילי, יכולה להקשות רבות על דחיקה של אזכורים שליליים. גם במצבים בהם שם של אדם או עסק הוסר מכתבה מסוימת (כמו במקרה שציינו בתחילת הכתבה), התנהגות הגולשים היא שתיתן את הטון, וגם אם אין שום קשר נוכחי בין אותו אדם לכתבה, היא תופיע בתוצאות החיפוש תחת הביטויים הרלוונטיים לשמו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button