גם העיתונאיות אושרת קוטלר ודנה ויס הצטרפו לקמפיין ההטרדות המיניות, שצובר תאוצה בארץ ובעולם, כשחשפו כי הוטרדו מינית לפני מספר שנים.
בכך, סביר להניח כי הן הורידו אבן ענקית מהלב, ואף עודדו נשים נוספות להמשיך ולחשוף מקרי עבר שבהם הן הוטרדו מינית.
אלא שהן בטח לא חשבו שהדבר יכול לפגוע בהן עד מאוד. "בכל פעם שיחפשו את השם שלי בגוגל, זה הדבר הראשון שייראו – וכל ההישגים העיתונאים יידחקו החוצה", אמרה ויס בגל"צ, ולצערה הרב, היא גם צודקת.
אם תפנו ל-Google, ותחפשו את שמה של דנה ויס, הרוב המוחלט של התוצאות בעמוד הראשון נוגעות להטרדה המינית, זאת בניגוד לתקופה שלפני חשיפת הפרשה. את ההבדלים ניתן לראות בתמונה שלמטה.
דנה ויס בעמוד הראשון ב-Google: לפני ואחרי חשיפת הפרשה
עד מתי?
מכיוון שמדובר על פרסומים בעלי רייטינג גבוה, נראה שרק תוכן בעל רייטינג חזק ועדכני (Freshness) – חיובי או שלילי – יוכל להחליף את הפרסומים הקיימים על ויס.
בנוגע לפרמטר העדכניות (Freshness), מדובר על אחד הפרמטרים החשובים כיום בעיני Google, שהבין שאנשים מחפשים פחות מידע כללי, אלא יותר מידע עדכני (מנוע החיפוש מנסה להעניק לגולשים את המידע הרלוונטי והעדכני ביותר).
המשמעות היא, שכאשר ישנו נושא חם ורלוונטי שצובר תאוצה ברשת, בעיקר אם מדובר על אדם מפורסם או חברה גדולה, הוא יזכה לרוב תוצאות החיפוש בעמוד הראשון.
עדיף להיות סלב?
זו גם אחת הבעיות של אנשים מוכרים לעומת אנשים שאינם מוכרים, והסיבה לכך שעליהם לשים דגש חזק יותר על דבריהם מאשר אנשים שאינם מוכרים. אגב, כדאי לציין, שגם לאנשים מוכרים מומלץ להחזיק בנוכחות אינטרנטית עצמאית מלבד רשת חברתית כמו פייסבוק או טוויטר, כמו אתר עצמאי או בלוג למשל.
בכל אופן, בין אם מדובר על אדם מוכר ובין אם לאו, המציאות כיום מחייבת אותנו לחשוב פעמיים לפני שבוחרים לפרסם או לחשוף דברים, מבחינת ההשלכות של המוניטין האינטרנטי כמובן. אין זה אומר כמובן שדנה ויס טעתה כמובן שחשפה את אשר על לבה, אך כעת עליה לחיות עם ההשלכות.
פגיעה במוניטין האינטרנטי יכולה לקרות לכל אחד ולא רק לידוענים, כמו למשל עובד שתובע את המעסיק שלו, ולא מוצא עבודה במקום אחר מכיוון שמעסיקים אחרים, שחיפשו אחר מידע אודותיו ב-Google, נחשפו לכך שבעבר הוא החליט לתבוע את המעסיק שלו.