מי אמר שכל אזכור שלילי על השם שלכם או של העסק שלכם ב-Google הוא גזרה משמיים וגורלו להישאר שם לדיראון עולם?
בעל חנות רהיטים קטנה מאיבגה שבקולומביה, נלחם על זכויותיו וזכה לאחרונה בבית המשפט נגד Google, אחרי שנכשל להשתיק בלוגר אנונימי, שהפיץ האשמות שווא וריסק את המוניטין שלו באינטרנט.
בבלוג, שהוקם על פלטפורמת Blogger, השייך לחברת Google, פרסם הבלוגר האנונימי האשמות שווא, כולל טענות שבעל החנות הוא גנב וביקש תשלומי מקדמה – ובסוף ברח עם הכסף ונעלם.
בעל החנות חיכה במשך שנתיים לתגובה ממנהל הבלוג, לפני שלקח את העניינים אל בית המשפט, בטענה שהמוניטין הרע שדבק בו והתגבר השפיע על עבודתו ועל חייו האישיים – על אף שמדובר בהאשמות כוזבות. בית המשפט פסק לטובת בעל החנות, והורה ל-Google להוריד את האתר מהרשת.
חוקי המדינה גוברים על "חוקי" Google
הפרשה הובילה לתוצאה חיובית גם בטווח הרחוק: רשויות החוק שטיפלו בפרשה, הורו לשר הטכנולוגיה והתקשורת של קולומביה לחוקק חוק חדש, שתפקידו להגן על הגולשים באינטרנט מפני כל סוג של פרסום משמיץ, בלתי מכבד או פוגעני. החוק חייב לפרט כיצד המדינה תגן ותייעץ לתושביה, שנפגעים מפרסום פוגעני באינטרנט .
אך זו איננה מטלה קלה לביצוע. Blogger הכריז באופן רשמי כי האתר הוא "כלי ליצירת תוכן יצירתי, לא מתווך ביניים של תוכן. "אנו מרשים למשתמשים ליצור תוכן, אבל איננו לוקחים עליו אחריות", כותבים ב- Google. על פי סעיף 203 לחוק רגולציית התוכן הבלתי ראוי בכלי תקשורת בארצות הברית (US Communications Decency Act), האתר Blogger אינו מסיר שום תוכן משמיץ או מלכלך לכאורה".
למרות זאת, החוק בקולומביה פעל לטובת בעל החנות, כאשר בית המשפט הכריז כי החברות Google ו-Google Colombia Ltda חייבות לכבד את חוקי המדינה שנוגעים למשתמשים וצרכנים של שירותי תקשורת ואינטרנט במדינה.