אפשר להבין את הצורך של Google להתחדש, ליצור את עצמם מחדש. להציע מוצרים חדשים, למתג את המוצרים הקיימים בדרך נוחה וידידותית יותר למשתמש. עד היום, מקבלי ההחלטות ב-Google עשו את זה מצוין. הם יצרו מוצרים ואפליקציות שהפכו את השימוש בהרבה מאוד כלים ותוכנות למיותרים לגמרי.
חשבו רגע – כמה מכם פתחו לאחרונה קובץ ב-Microsoft Word? בטוח שפחות מאשר לפני כמה שנים. כמה מכם קיימו שיחת סקייפ בימי הקורונה וכמה מכם ניהלו שיחה ב-Google Meet? והדוגמאות האלה, כמו תיבת מייל, יומן, אנשי קשר, ענן אישי – הפכו את חיינו לקלים יותר.
אבל Google, שבאמת משלימה את ההשתלטות על עולם הדיגיטל בתקופה הזו, סופגת ביקורת מוצדקת בימים האחרונים בעקבות הרצון שלה לחדש את הסמלים המוכרים של Gmail, Google Maps, Calendar וכו'. כל מי שעובד עם יישומי גוגל יודע: אדום-לבן זה Gmail, כחול זה יומן, ירוק זה Sheets, צבעוני זה Maps. אם לא מספיק הקש שכולנו אוכלים ב-2020, עכשיו באה Google ומאכילה אותנו בערימות של חציר, עם הלוגואים החדשים של יישומיה.
Animation: courtesy of Google
מה מיוחד בהם? כולם כוללים את ארבעת הצבעים המוכרים של גוגל: אדום, ירוק, צהוב, כחול. כל לוגו של כל יישום מורכב מכל הצבעים. וכך, אפשר להתבלבל מאוד בין היומן למייל, בין המפות לענן ועוד. הכוונה הייתה טובה, אבל הביצוע, לא נעים להודות, על הפנים. והביקורות – קטלניות כצפוי.
טוב יעשו ב-Google אם יחשבו מחדש ויחזירו את הסמלילים (אייקונים) הישנים והמוכרים. כתב פעם אביהו מדינה: "לטעות זו חולשה אנושית, ולמחול מעלה אלוהית". Google, קורה שטועים. תקנו את המצב המבלבל הזה, ונשמח למחול.