נתונים מראים כי Google כפלטפורמה למבקרים היא בעלת מספר הביקורות החדשות הגבוה יותר, אפילו יותר מפייסבוק. בשנים 2014-2015 Google הייתה ממוקמת במקום השלישי בלבד, אך ב-2016 קפצה בדירוג. מאז מספר הביקורות החדשות שהתפרסמו ב-Google רשם זינוק של 278 אחוזים לעומת אשתקד. בכל שלושה חודשים מגמת העלייה הזו רק הולכת ומתחזקת.
הסיבה העיקרית שכותבי הביקורות בוחרים לפרסם את רשמיהם דווקא ב-Google נעוצה בכך ש-Google מיצבה את עצמה כבר במשך כמה שנים טובות בתור מקור מידע להמלצות כחלק מהמדיניות שלה להיות נוכחת בכל תחום אפשרי ברשת. קל מאוד להשתמש במנוע החיפוש כדי לאתר עסק ובלחיצת כפתור או שתיים להשאיר עליו ביקורת באמצעות Google My Business, פיצ'ר שמאפשר לכל עסק לייצר מעין "מיני אתר" שמופיע בצד של תוצאות החיפוש והתפתח מאוד בשנים האחרונות. בנוסף, כמות האינפורמציה הרבה שזמינה באפליקציות SERP למיניהן, שתפקידן לנטר אחר דירוג בתוצאות החיפוש לאורך זמן, מוכיחה כי Google הוא כלי מרכזי ושימושי כאשר חוקרים נושא, כך שאין פלא שהמבקרים בוחרים לפרסם את הביקורות שלהם בפלטפורמה זו.
על אף זאת, סקר שנערך מראה כי מבחינת האמון של ציבור הגולשים Google מדורגת רק במקום השלישי, כאשר אחריה נמצאות פייסבוק ו-Yelp. אמנם מספר הביקורות החדשות שמתפרסמות ב-Google גדל בקצב מהיר, עוד יש לה דרך ארוכה לעשות כדי לזכות באמון המלא של גולשיה.
פייסבוק מחזירה מלחמה
בפינה הנגדית של זירת הביקורות ניצבת פייסבוק, שהחלה לתמוך בפרסום ביקורות והמלצות באופן רשמי ברשת החברתית שלה החל מדצמבר 2012. ההכרזה הרשמית על תמיכה בנושא זה היווה כר פורה לזינוק אדיר במספר הביקורות החדשות שנכתבו במהלך שנת 2013 ובחצי השנה הראשונה של 2014, אז היא נחשבה המובילה בתחום. אבל כאמור, היא איבדה את כס פלטפורמת הביקורות הפופולרית ביותר לטובת Google אחרי 2015. אבל אין זה אומר שפייסבוק נכשלה בשאיפה שלה – היא פשוט גדלה בקצב איטי יותר מול Google המובילה. עד נובמבר, 2016, פייסבוק השיגה גידול של 64% במספר הביקורות.
אולי כדי לתת פייט ל-Google בחזית זו, השינויים האחרונים באלגוריתם פיד החדשות של פייסבוק עשויים להשפיע על הנראות של מפרסמים ומותגים לטובת קידום פוסטים שמעודדים דיון. מי שישלם את המחיר על כך יהיו בעלי העסקים, שיאלצו אותם להגביר את כמות הפרסום בתשלום או להתחיל להשתמש באפליקציית Facebook Local כדי שלקוחות פוטנציאלים ימשיכו להיחשף לשירותיהם.
לסיכום, על אף שאמון הגולשים גבוה יותר בפייסבוק, במבחן התוצאה בשטח המבקרים מעדיפים לפרסם את הביקורות שלהם דווקא ב-Google. אנשים מבינים את החשיבות של חוות דעת על עסק ויודעים כי הסיכוי שגולשים ייתקלו בה הוא גבוה יותר כאשר הם מחפשים נושא ספציפי במנוע החיפוש מאשר באקראי דרך הפרסום בתשלום ברשת החברתית.