שתי הפלטפורמות העיקריות כיום לניהול מוניטין באינטרנט של חברות ארציות ושל רשתות עם סניפים רבים הן פייסבוק וגוגל. בשתי הפלטפורמות האלה ניתן למצוא הרבה יותר ביקורות על עסקים מאשר אתרים אחרים.
עבור עסקי זכיינות שונים, ניהול המוניטין בפייסבוק הוא לא פחות מקריטי, והרשת החברתית ערכה בתקופה האחרונה שינויים רבים שמביאים את הביקורות ותוכן הגולשים לקדמת הבמה. בשנה שעברה פרסמה פייסבוק את אפשרות הדפים המקומיים, שמאפשרת לרשתות גדולות לנהל ולקשר דפים עסקיים של הסניפים השונים והזכיינים שלהן.
כדי לנצל את היכולות העוצמתיות של פייסבוק לניהול מוניטין, רשתות ובתי עסק שונים חייבים להכיר שלושה פיצ'רים חשובים לניהול הדפים העסקיים המקומיים של הרשת.
דפים מקומיים מקלים על הרשת לנהל מותגים בשווקים שונים
פייסבוק מאפשרת לגולשים ברשת החברתית לבצע "צ'ק אין" במקומות שונים ובהם עסקים, ולהשאיר "המלצות וביקורות". עם זאת, הגולש יכול לעשות זאת רק אם לעסק יש דף מקומי. אם הגולש מנסה לעשות זאת לעסק בלי דף מקומי – פייסבוק יקים מיד דף מקומי. ברגע הזה הגולש הופך להיות מנהל הדף – וכאן מתחילות הבעיות.
דפים מקומיים מעולים עבור רשתות עם סניפים, וגם עבור עסקים מקומיים (צילום: canva)
דף שאינו מנוהל נכון, עשוי להכיל לוגואים לא נכונים, מידע שגוי כגון שעות פעילות לא נכונות, כתובת לא נכונה ופרטים שגויים נוספים, ופוסטים שמאושרים על ידי מנהלי הדף – שאינם קשורים לעסק האמיתי.
לכן הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לדרוש לידיכם את ניהול הדף כדי למחוק את המידע המטעה.
מחקר שנערך ב-Local Search Association גילה כי 55% מהגולשים מחפשים ברשתות החברתיות מידע על עסקים מקומיים. עסקים שמציגים מידע מדויק ועדכני יכולים ליהנות מתנועה רבה יותר של לקוחות.
ההמלצות והביקורות בפייסבוק נהנות מפופולריות גואה
בסוף שנת 2018, עדכנה פייסבוק את פיצ'ר ההמלצות כדי לגרום ליותר גולשים להשאיר ביקורות – בין אם טובות או רעות. הדרך לעשות זאת הייתה פשוטה: הפלטפורמה שואלת את הגולש שאלת כן\לא פשוטה: "האם תרצה להמליץ על המקום?".
בין אם הגולש ענה כן או לא, הפלטפורמה מדרבנת אותו לכתוב כמה מילים, לתייג ולצרף תמונות של המקום.
שליש מהגולשים נעזרים בפייסבוק כדי לחפש המלצות על עסקים (צילום: Pixabay)
על פי הנתונים של הרשת החברתית, שני שליש מהגולשים מבקרים בדפים עסקיים מקומיים לפחות פעם בשבוע, ואחד מכל שלושה נעזר בפייסבוק כדי לחפש המלצות על עסקים מקומיים.
מרגע שמנהלי הדפים העסקיים פתחו את אפשרות ההמלצות, הם יכולים להגיב עליהן ולשתף אותן.
פוסטים אורגניים מקומיים מאפשרים לעסקים לשפר את המוניטין
באמצעות פוסטים אורגניים בדפים האלה, פייסבוק מאפשרת לעסקים המקומיים להגביר את התוכן המקומי שנוצר בידי גולשים. 72% מהמעורבות של גולשים נעשים בדפים המקומיים ולא בדפי המותג הראשיים. שיתוף של תוכן מקומי בעמודים האלה מעניק לדפים האלה הזדמנות מצוינת להגביר את מעורבות הגולשים.
בין השאר, מנהלי הדפים יכולים לשתף תמונות של גולשים, לשפוך אור על עובדים שקיבלו ביקורות חיוביות מלקוחות או לשתף המלצות של גולשים ולהודות ללקוחות על ידי תיוגם בפוסטים.
אם גולשים אקראיים ינהלו את הדף המקומי של העסק שלכם, יכול להיות שהלקוחות שלכם לא ידעו את שעות הפתיחה האמיתיות (צילום: canva)
ניצול של תוכן גולשים בפיד האורגני, מאפשר לעסקים להציג את הלקוחות הנאמנים שלהם. הנתונים מראים גם שתוכן שהועלה לרשת החברתית על ידי גולשים, זוכה ל-28% יותר מעורבות מאשר פוסטים סטנדרטיים שמפרסם המותג.
בפייסבוק, רשת חברתית וניהול מוניטין הולכים יד ביד. כדי להשלים את האסטרטגיה שלהן, על החברות השונות לנצל את הדפים העסקיים המקומיים שלהן ואת ההמלצות, תוך שהן גם נעזרות בתוכן של גולשים.
רשתות עם סניפים רבים עומדות בפני אתגרים ייחודיים של ניהול המותג באופן שיעצים את הסניפים המקומיים תחת פיקוח של ההנהלה הראשית. באמצעות שימוש נכון בדפים עסקיים מקומיים, מותגים יכולים להבטיח שכל סניף שלהם זוכה למוניטין הטוב ביותר שהוא יכול בפייסבוק.