הסקר השנתי של חברת PatientPop לשנת 2018 חושף כי רופאי שיניים רבים אינם יודעים או אינם בטוחים כיצד להטות לטובה את המוניטין האינטרנטי של העסק שלהם. מדובר בסקר רחב היקף של 200 מרפאות, שנועד לבדוק את האתגרים וההזדמנויות מסביב לנושא של ניהול מוניטין כולל סקירה של פידבקים ממטופלים, ביקורות גולשים ברשת ואתרי ביקורות.
תוצאות הסקר מראות כי ארבעה מתוך כל חמישה רופאי שיניים, כלומר 80 אחוז מכלל המשתתפים בסקר, מרגישים כי תחזוקה שוטפת של מוניטין ברשת היא נושא חשוב עד חשוב מאוד. על אף זאת, הם מתקשים להגיע אל היעד ומאחר ובממוצע רק 5 אחוזים ומטה מהמטופלים מפרסמים ביקורת חיובית לאחר הטיפול.
"למוניטין רשת מנוהל היטב יש השפעה משמעותית על ההחלטה של מטופלים לפנות אל הרופא", אמר לוק קרבין (Luke Kervin), מייסד ומנכ"ל חברת PatientPop. "הוא גם משדרג את התוצאות במנוע החיפוש. רופאים בעלי ביקורות טובות, נוכחות באינטרנט ושירות שבולט לטובה ימשוך יותר מטופלים אל העסק. תוצאות הסקר מאשרות כי הרופאים כרגע אינם עושים מספיק כדי לנהל את מוניטין הרשת שלהם".
מצד שני, החדשות הטובות הן שקרוב לחצי מהרופאים שהשתתפו בסקר החלו להשקיע כמות כזו או אחרת של משאבים בשנת 2018 לטובת ניהול מוניטין באינטרנט.
הדו"ח שנכתב בעקבות תוצאות הסקר המדובר מצביע על מספר בעיות שמשפיעות על המוניטין האינטרנטי של רופאי שיניים. להלן מספר דוגמאות:
- הזנחת התייחסות לביקורות שליליות. 88 אחוזים מהמשיבים על הסקר מודאגים ברמה כזו או אחרת מביקורות שליליות נגדם, וכמות לשני שליש העידו כי מטופל פרסם ביקורת שלילית עליהם. על אף זאת, רק 18 אחוזים מהרופאים השיבו למטופלים שפרסמו נגדם ביקורת שלילית.
- הרופאים משתמשים בשיטות מיושנות לניהול המוניטין ברשת. רוב הרופאים נעזרים בטכניקות שנותנות מענה רק על צד אחד של המוניטין או מתמרנים בין כמה שיטות שונות במקביל, אסטרטגיה שדורשת זמן מאנשי הצוות ותקציב נוסף כדי שתצליח.
- אנשי צוות המרפאה לעתים קרובות נושאים בעול. על פי הסקר, 44 אחוזים מהמרפאות שיש להן תכנית לניהול מוניטין העידו כי הן מבקשות מאנשי הצוות להקדיש יותר זמן למשימות הקשורות לנושא זה.
לאור הדברים המובאים בסקר הנ"ל, אנו ממליצים בחום לכל בעל עסק שמשווק את עצמו באינטרנט לפנות אל סוכנות מקצועית לניהול המוניטין שלו.
מאמר זה תורגם במקור מהאתר Dentistry IQ.