אחד הכלים היעילים הקיימים לניטור מוניטין באינטרנט הוא Google Alerts המספק לכל אחד (ובחינם) הודעה למייל כאשר מתפרסמים עמודי אינטרנט חדשים בתוצאות החיפוש הקשורים למונח חיפוש מסוים. בימים האחרונים עבר הכלי הפופולרי של Google שינוי עיצובי, וכעת ההתראות מוצגות בצורה ידידותית יותר למשתמש.
אם עד לפני מספר ימים היו ההתראות המתקבלות בתיבת הדואר מוצגות כמו תוצאות במנוע חיפוש, כעת הן מעוצבות ואסתטיות יותר – בסגנון כרטיס מסודר, עם כותרות גדולות יותר. את העיצוב החדיש ניתן לראות גם ביישומי Google הניידים.
כעת ניתן לראות באיזה סוג התראה מדובר (למשל דו"ח שעתי על התראות) ובנוסף לשתף את התוצאות ברשתות החברתיות Google Plus, Twitter ו-Facebook. אופציה נוספת בעיצוב החדש היא לדווח על ההתראה כ"לא רלוונטית". בממשק הישן היה ניתן לבחור להציג סיפורים נוספים בנושא ההתראה, ואילו בממשק החדש, אפשרות זו לא קיימת.
התראות Google – אחד הכלים הטובים לניטור מוניטין
באמצעות ההתראות של Google, כל אחד יכול לעקוב אחרי הדברים שמעניינים אותו ומועלים לרשת. כך ניתן למשל לגלות מהן חוות הדעת על חברה מסוימת או מוצר, לעקוב אחר נושא חדשותי כלשהו, לקבל מידע על המתחרים שלכם ובעיקר לדעת מה אומרים עליכם.
כל מה שצריך לעשות הוא להזין את הביטוי שאתם מעוניינים לקבל עליו מידע, להגדיר את תדירות ההתראות ולקבל את המידע הרלוונטי כאשר עולה אזכור חדש הנוגע לביטוי.
כדי לקבל מידע על אזכורים בנוגע לעסק או הארגון שלכם לדוגמא, ניתן להזין את שמו ולהתחיל לקבל התראות – כך תוכלו לנטר אזכורים שליליים באינטרנט עליכם, אם יהיו, ולקבל עליהם מידע בזמן אמת. חשוב שהביטוי שאתם מזינים יהיה ספציפי מאוד, אחרת תקבלו לתיבת הדואר הרבה מאוד הודעות לא רלוונטיות.