אם עד כה חשבתם שתוכלו לשלוט בתכני עמוד המותג שלכם, על ידי חסימת הגולשים מהעלאת תכנים על הקיר שלכם, יש שמועה כי החל מאוגוסט הקרוב, פייסבוק לא תאפשר לכם לחסום יצירה של תגובות בעמוד שלכם.
זה מזכיר לנו שלאחרונה,כפי שדווח ב-YNET, נתקבלה בעמוד המותג של חברת "באג" בפייסבוק תלונה אודות מכשיר מקולקל, לאחר שהלקוחה התייאשה מלנסות להתקשר שוב ושוב לשירות הלקוחות של החברה ולשמוע כי המכשיר תקין והם אינם יכולים להתחייב כי יעבוד, או להחליפו.
נוצר דיון בין הגולשים ורבים שיתפו כי קרה להם מקרה דומה. מנהלי העמוד הסירו את הפוסט וחסמו בפני הלקוחה את האפשרות לכתוב בעמוד שלהם.
הלקוחה המאוכזבת לא התייאשה ופרסמה note ובו תייגה חברים רבים וגוללה את הרפתקאותיה עם שירות הלקוחות של החברה. למזלה הרע של החברה, לקוחה זו היא מורן פז, יחצ"נית בתחום המוסיקה ולה למעלה מ-3,000 חברים בפייסבוק. לאור נתונים אלו, אין זה מפתיע, שה-note שלה גרר אחריו לייקים ותגובות רבות, ובסופו של דבר, נכנעה החברה, ולפתע קיבלה פז מענה, כמו גם את מבוקשה.
תנו להגיב – תהיו פופולאריים
ככל הנראה, מעתה, לא ניתן יהיה לטאטא מתחת לשטיח התרעמות של צרכנים בעמוד המותג. צעד זה, אולי מצטייר בעיניכם ככזה הפוגע בכם.
אולם, מחקר שנעשה לאחרונה על ידי חברת יחסי הציבור PRESTIGE 100, מראה כי עמודי מותג המאפשרים לחבריהם להעלות תכנים, נחשבים לפופולאריים יותר לעומת אלו החוסמים אפשרות זו. המחקר דירג עמודים שבדק לפי מדד שקרא לו FACEBOOK IQ, וגילה כי עמודים שאפשרו תגובות זכו לציון ממוצע של 107 לעומת אלו שלא אפשרו, שקיבלו ציון ממוצע 82.
עמוד פייסבוק – קו שירות לקוחות פתוח
ובינינו, אף אחד לא רוצה להיכנס לעמוד ספאם, המלא בתוכן פרסומי, ללא כל אפשרות להגיב ולקחת חלק בדיון. הרי הערך המוסף הוא שהופך עמודי מותג בפייסבוק לפופולאריים – תכנים מעניינים, עדכניות ותדירותם של העדכונים, וכמובן, האינטראקציה עם הגולשים.
בסופו של דבר, חשוב להסתכל על עמוד המותג, כעל ערוץ תקשורת נוסף עם לקוחות פוטנציאליים או קיימים, וכפי שקו שירות הלקוחות שלכם פתוח לפניות, כדאי שגם עמוד המותג שלכם יהיה כזה. זה יגביר את התנועה בו, וגם יתרום לשם החברה שלכם ולאמינותה.